kisfo Creative Commons License 2018.03.21 0 1 61603

a görbeket nem nezegetve - igy a pontos szamokat nem tudva - : teljesen egyetertek.

 

aki "dinamikaelmenyt" akar, az ugye eleve ne Jazz-nel keresse a nagyot (hanem pl. Civic Type R)

ha mégis Jazz-nel, akkor ne a felsö sebessegi fokozatokban.

 

csak a max. nyomateknal nezve (mert ez könnyen elerhetö adat):

 

         1.3     1.5

M       123    155  Nm

N       5000  4600 rpm

P        64.4   74.7 kW

 

bevallom nem gondoltam volna, hogy a kb. 15%-kal nagyobb löketterfogatu kisebb fordulaton 26%-kal nagyobb nyomatekot ad.

 

de a fenti azt is jelenti: 1.5-ös 4600 rpm-nel tud 75kW-ot.  azaz (nyomatekgörbe hasonlo motorok alapjan valo becselese alapjan) 3000 rpm-nel kb. 45 (42-48kW)-ot tud az 1.5-ös.

itt tettem be az 1.3-aset: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=145002081&t=9098791 

az 3000 rpm-nel kb. 36kW-ot tud

 

ez igy is fogalmazhato: az hasznal az 1.5_ösböl legalabb 45 kW-ot, aki legalabb 3000 rpm fölött es teljesen benyomott gazpedallal megy.   ki, hanyszor tett mar ilyet ?  plane: varosban

 

amiröl ezek nem szolnak: az applikacio, azaz a "szoftver" beallitasainak kitöltese melyik valtozatnal mit, hogyan enged dinamikus körülmenyek között. ez érzésben igen sokat jelenthet.

 

allando 50 km/h-hoz kb. 3-4 kW kell. 

 

termeszetesen mindenkinek a maga izlese szerint

Előzmény: joc_ (61598)