a görbeket nem nezegetve - igy a pontos szamokat nem tudva - : teljesen egyetertek.
aki "dinamikaelmenyt" akar, az ugye eleve ne Jazz-nel keresse a nagyot (hanem pl. Civic Type R)
ha mégis Jazz-nel, akkor ne a felsö sebessegi fokozatokban.
csak a max. nyomateknal nezve (mert ez könnyen elerhetö adat):
1.3 1.5
M 123 155 Nm
N 5000 4600 rpm
P 64.4 74.7 kW
bevallom nem gondoltam volna, hogy a kb. 15%-kal nagyobb löketterfogatu kisebb fordulaton 26%-kal nagyobb nyomatekot ad.
de a fenti azt is jelenti: 1.5-ös 4600 rpm-nel tud 75kW-ot. azaz (nyomatekgörbe hasonlo motorok alapjan valo becselese alapjan) 3000 rpm-nel kb. 45 (42-48kW)-ot tud az 1.5-ös.
itt tettem be az 1.3-aset: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=145002081&t=9098791
az 3000 rpm-nel kb. 36kW-ot tud
ez igy is fogalmazhato: az hasznal az 1.5_ösböl legalabb 45 kW-ot, aki legalabb 3000 rpm fölött es teljesen benyomott gazpedallal megy. ki, hanyszor tett mar ilyet ? plane: varosban
amiröl ezek nem szolnak: az applikacio, azaz a "szoftver" beallitasainak kitöltese melyik valtozatnal mit, hogyan enged dinamikus körülmenyek között. ez érzésben igen sokat jelenthet.
allando 50 km/h-hoz kb. 3-4 kW kell.
termeszetesen mindenkinek a maga izlese szerint