halley Creative Commons License 2018.02.27 0 0 156843

Elysée 1.6HDI?

Én sokat járkálok ilyennel. Alapvetően egy prímán használható géperejű közlekedési eszköz A-ból B-be. Ennyi.

De azért van pár nyűgje is. Nekem spec. a turbo vezérlése okozott már jópár kellemetlen "Engine failed" hibaüzenetet és olyankor 2500-as fordulatszámos tiltást. Agyhúgykövet lehet kapni ettől. Bár ez valószínűleg motorikus kontrukciós dolog, ami a többi típusnál is előjöhet.

Továbbá elkészetően utálatos dolog az, hogy nem lehet tudni a vízhőfokot. Egyszer épp egy meleg estén produkálta az előbbi üzenetet és milyenkor még az sem tudható, hogy esetleg a vízhőfok miatt ellenkezik a masina, vagy a korábban épp orvosolt turbós gabalygása ismétlődik-e. No, ez a vízhőfokjelzés mentesség is eléggé megszokott az egyszerűbb francia autókon, tehát ez is kihathat több, általad említett típusra is, erre tán a magasabb felszereltség lehet gyógyír (bár az Elysée-ben abban sincs vízmérő). Vagy egy utólagos műszer beszerelése lehet talán megnyugtató - ezzel én is kacérkodom.

Na, meg még egy dolog van ebben a típusban: az, hogy olyan aljas mértékben láttak neki a gyártás során a sok-sok párcentenkénti költséglefarigcsálásnak, hogy meglehetősen sok dologban szó szerint a gagyi hatást sikerült ezzel már kelteni. És ott a nagy kontraszt, hogy a kedvező árú limuzinforma-autók között ez bizony még a jobb megjelenésűek, arányosabb kinézetűek közé tartozik, annak megfelelő felszereltségi szint esetén mindez belül is így lenne érezhető. Ha! Ha, nem lenne végestelen-végig kopogósan kemény minden burkolata, ha nem spórolták volna ki az ajtózárakat és a csomagtérzárat, ha tudtak volna egy rohadt memóriás fényerőszabályzást beletenni a központi kijelzőbe, ha legalább a kuplunghangot le tudták volna szigetelni a torpedólemeznél, ha egy hosszirányú kormányállítás legalább a magasabb felszereltséghez meglenne, ha tudtak volna legalább minimális burkolatot cuppantani a csomagtérajtóra, ami elviselhetett volna egy kevésbé szögvas és nem csomagromboló zsanért is, satöbbi, stb, stb.

De ez nem igazán a C-Elysée baja, hanem sokkal inkább a mai autógyártás trendje.

 

Viszont!

Ha már kisebb HDI, akkor javaslom, hogy az 1.6 alá ne menj!

Az 1.4-es esetében a befecskendezők eléggé hamar a gyenge pontnak bizonyultak nálam egy korábbi autó esetében. Már 150.000 km-től kezdődően. (Érdekes módon az a bajság épp nem a francia, hanem a belecsempészett német alkatrész miatt van!) 

 

Aztán persze ott vannak a pozitív dolgai is:

Nagyon kényelmes a maga kategóriájában!

A jobb felszereltségű darabok - az előbb említett spórolás ellenére - olyan dolgokkal kényeztetnek, ami leginkább a magasabb kategória sajátjai szoktak lenni.

És remek a fogyasztása! Sok sebességhatár túllépéssel és telibetolt pályázással lehet csak 5,5 l/100 fölé vinni. Egyébként meg semmi irracionalitás nincs a 4-essel kezdődő eredmények elérhetőségében.

A belső hely pedig szinte kategóriabajnok! (A családi Eurovan1-es buszlimuzinunk ugyan egy táncterem hátul is, de az ahhoz edződött családtagjaim is majdnem ugyanolyan helybőséggel szembesülnek az Elysée hátsó ülésén is.

 

Szóval én bátran ajánlom, ha nem túlzó elvárásokkal rendelkezel minden kis kiegészítő apróság nívója és luxusjellege terén!

Előzmény: Emőke1 (156837)