úgy képzeld el a motor működését, hogy a hurokban vannak:
- az akku 36V feszültséggel
- a vezérlő ami ezt a feszültséget időnként elveszi
- a motor, amiben indukálódik feszültség ahogy forog, és ez függ a sebességtől
- a motorban lévő tekercs ohmos ellenállására eső feszültség
ha a vezérlőtől most nagyvonalúan eltekintük, mert feltesszük hogy áramkorlát nem lép közbe, és max gázon van,
akkor a hurokegyenlet:
0 = 36V - motor induk - motor vezető ohm
átrendezve:
36V - motor induk = motor vezető (ohm)
a motor induk függ a sebességtől, és minél gyorsabban forog a motor annál nagyobb -> ha nagyobb mint 36V, akkor az akkuba menne vissza a töltés
Tehát nagyobb sebességnél a motor által indukált feszültség levonódik az akku feszültségéből, a maradék a vezetőn esik mint ohmos ellenálláson. Az áram nagysága: i = (motor induk - 36V) / vezető ellenállása
Ahogy a jármű gyorsul, úgy csökken az a feszültség, ami az áramot hajtja át a motor tekercsein, ettől viszont csökken a tekercsek által kifejtett erő, csökken a nyomaték, és ezzel a teljesítmény.
Max gázon, vagy vezérlő nélkül tehát addig gyorsul a bringa, amíg a bringa sebességének a tartására elhasznált teljesítmény épp egyenlő a motor által leadottal. (Amíg van extra teljesítmény, az a gyorsításra fordítódik)
A te problémád ezzel a motorral az lehet, hogy azt 250W és 25km/h-ra tervezték, és ezt a sebességet átlépve már túl gyorsan pörög a 36V-hoz képest. Ha 24V-os lenne a motor, akkor 25km/h fölé kéne tudni gyorsítani a 36V-al, de ilyenről agymotorban nem is nagyon hallottam, azok általában 36V-osak, vagy több, úgyhogy szerintem ez is.
A feszültség növelése emeli a végsebességet, de alacsony sebességnél melegedni fog a motor, romlik a hatásfoka a túlhajtás miatt.
(Fentieket én sima kefés dc motorral tapasztaltam ki, de szerintem a dc agymotor is ugyanezt csinálja, az AC motorok viselkedek másképp)