Megbocsáss, de láthatóan lövésed sincs a légierő lehetőségeiről.
Ami nem meglepő, mert a jelen szf dominanciájú honvédelmi vezetésnek sincs.
Valóban elég kevés az egyszázados légierő, a 14 gépet szükséges lenne kiegészíteni még minimum 4...6 géppel, kb. ez a "másfél század" már egy elégséges minimum lenne. Ez nem túl nagy költséggel megvalósítható lenne, hiszen az üzemeltetési bázis meg van.
Érdekelne az 50-60 gép mögé vizionált költségvonzat. Mig-21-esekkel még ment volna.
A légierő ugyanazokkal a bajokkal küzd, mint az egész szervezet. El kellene már felejteni, hogy "elszívja a pénzt". Van egy működő struktúra, mert a szerződés kiköti, hogy rá kell fordítani a szükségletnek megfelelő összeget. Ennek alapból működnie kellene lízing nélkül is, mindent elmond, hogy csak így működőképes a viszonyaink között.
Kapunk érte garantált rendelkezésre állást és egy olyan platformot, ami nagyon rugalmas, az igényeinknek teljes egészében megfelel.
A projekt hibája, hogy így is ott szabotálják, ahol lehet?
A platform és a körülötte kiépített struktúra sokkal többre képes, mint amit most kiveszünk belőle.
A légirendészeten túl valós légifölényt képviselt mostanáig a Kárpát-medencében, amit a románok F-16-osai most ellensúlyoznak, de egy kis fejlesztéssel még mindig tartható lenne némi lépéselőny.
A platform csapásmérésre fölszerelhető, ha költenénk a fegyverzetre. Nem csak közvetlen légitámogatásra, de mélységi csapásmérésre is alkalmas.
Felderítő kapacitása is jobban kihasználható lenne, ha költenénk rá, de még jelen állapotban is jelentős.
A platform fejleszthető, még akár 20-25 évig rendszerben tartható.
Summázva egy nagyon komoly, hosszú távon fenntartható, továbbfejleszthető, nagy harcértékű fegyverrendszere a MH-nek, jó lenne végre így tekinteni rá.