pacsepa Creative Commons License 2018.02.17 0 0 554

Anno nekem volt hasonló, még 2001-ben egy 2000 cm3-es HDI motorral. 90 LE-ből szerettem volna 110-et kihozatni és a nyomatékot 210 Nm-ről 240-re felvitetni.

 

Az ATC csinálta, akik akkor is, vagy már a szakma elitje voltak. Árban, felszereltségben és tudásban is.

Ugye ezeket az autókat még nem OBD-n keresztül lehet tuningolni, mert beégetett program van (ha jól tudom). Kivették a motorvezérlőt és abból kiforrasztották a gyári vezérlőcsipet, helyére beforrasztottak egy foglalatot, amibe a saját csipjüket rakták, az általuk írt programmal.

A műveletet mérőpados méréssel kezdték, a kocsi valamivel kevesebbet tudott, mint a gyári értékek. Szereltek, motorvezélő chip-et írtak és cseréltek. Ezután újra mértek.

Hát vakarták a fejüket, mi a tök lehet, mert a nyomaték lényegében nem változott. Egymás után megismételték még kétszer, ezután feladták, minimális javulást tudtak kicsikarni.

A kocsi talán fél éves volt, vastagon garanciális.

Javaslatukra visszavittem a márkaszervizbe, mert valami szervi bajra gyanakodtak, mondván hogy valami miatt valamelyik paramétert nem érzékeli a kocsi, behelyettesíti és egyfajta vészüzemmódban megy a kocsi. Kicsit problémás volt körülírni a problémát, mert hát nekik mérőpadjuk nincs és a garanciális autó esetében rossz ómen lett volna a sikertelen tuningra hivatkozni! :-)

A márkaszervizben végül is megtalálták a hibát, már nem emlékszem 17 évvel ezelőtt mi volt ez, talán EGR szelep hiba, vagy légtömegmérő, esetleg valami légszelep?

Utána megtáltosodott az autó, hiszen a tuning benne volt, csak akkor érvényesült. Nem tudom lett-e benne 110 LE, de határozottan erősebb lett.

 

Szóval lehet, hogy Nálad is hasonló probléma lehet.

Előzmény: senator23 (552)