altset Creative Commons License 2018.02.15 0 0 92996

Én pont erre próbáltam utalni a nehézgépkezelés kapcsán. Az egyik rgv ha nem is vészhelyzetet, de valamit mégis csak jelent az irányításnak a megváltozott szituról, és ezért kéri amit írsz, miközben a másik VEZETI A GÉPET, a működő műhorizont, vario, magasságmérő stb. alapján vízszintesben tartja és 80-ra tolja a gázkart (így nehéz átlépni a kritikus sebességet), és ha stabilan repülnek, kezdődhet/ne a konzultáció egymás közt meg az irányítással. Azt nem tudom, mennyire voltak barátságban az új kijelzőkkel, de ennek semmi köze a fentiekhez. A HA-LCR esetében ugyan történt hasonló hiba (futó bennmaradt) mint most a PPD bekapcsolás kihagyása, de előbbinél a crew felismerte és profin korrigálta a saját hibáját. Itt is erre lett volna szükség, de az An-148-as crew sajnos megméretett és könnyűnek találtatott, amennyiben a dvigátyelek kifogástalanul adták a tolóerőt továbbra is, és nem szállt el a teljes műszerfal.
Cpt. L. Tiborról nem feltételezem, hogy gázt adott volna nem bekapcsolt PPD-vel vagy világító, felszállásra nem kész tablóval. Ha elméletileg ezt mégis feltételeznénk, utána követte volna a fent vázolt eljárást. Nem véletlen, hogy gyógyíthatatlan betegség végzett vele, nem pedig a repülőgép helytelen/szakszerűtlen kezelése...

Előzmény: trizs77 (92993)