MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.12 0 0 155371

Értem, hogy érti, megpróbálom más szemszögből:

A 8 évesnek, az újnak sem fog "emelkedni" az értéke, ez van. Akármennyit költesz egy autóra, az általános piaci helyzet az, hogy senki nem hajlandó megfizetni a karbantartások töredék értékét sem, rosszabb esetben el sem hiszi, hogy az autóra kora ellenére rá lett költve egy valag pénz. Én ezért nem adom el a Saabot, pedig abba is belement kis híján a vételár fele, ami nem volt magas. Egyszerűen tudom, hogy most egy darabig nem nagyon kell hozzányúlni/nagyobbat javítani. Láttam emelőn, 14 éves és egy pötty rozsda sincs rajta, a szabadban áll évek óta. 

A 8 éves és a 12 éves autók között sokkal kisebb a különbség, mint amit a vételár bazi nagy különbsége indokolna. Ugyanabból egy 7 éves közel kétszer annyiba kerül és egyáltalán nincs rá garancia, hogy rendesen karban volt tartva. Tudom, volt 7 éves használt autó is meg 21 éves koráig használt is. Volt, amikor jobban jártam a 21 évessel.

 

A másik meg, hogy mindenkinek tudnia kell, mit vár egy autótól. Ha sokat jár vele, hajrá, vegyen újat vagy 2-3-5 éveset. Ha keveset mint én, hiába tehetné meg, hogy vesz egy újat akár, nem biztos, megéri az utcán milliókat tárolni a galamboknak meg az ajtót rányitó, nekikoccanó autóstársaknak. Ha van garázs, vagy beálló, megint más helyzet van. Annyiféle élethelyzet van, amibe nem látunk bele, lehet hogy simán megéri valakinek a sok pénzt inkább az ismert autóba önteni.

Előzmény: BmS1 (155370)