trizs77 Creative Commons License 2018.01.30 0 1 38697

Kérem megköpködni

 

 

 

Magyarország és Szerbia között 7 közúti határátkelőhely működik:

 - Hercegszántó,

 - Bácsalmás,

 - Tompa,

 - Ásotthalom,

 - Bácsszentgyörgy,

 - Röszke,

 - Tiszasziget.

 

Van amelyik napi 24 órában, van amelyik csak nappal és van amelyik időszakosan.

A két legforgalmasabb Tompa és Röszke.

 

A teljes közúti forgalom 2016-ban, kb. 5800 személygépkocsi, kb. 300 kisteherautó és kb. 200 autóbusz, naponta.

A személygépkocsikat átlag 1,2 utassal, a kisteherautókat átlag 1 sofőrrel, a buszokat átlag 30 utassal számolva, közel 14.000 fő lépi át a magyar-szerb határt közúton naponta.

Mindkét irányt egybe számolva.

 

Évente kb. 5 millió fő.

(plusz kamionosok, teherautó sofőrök, de azokat most nem számoltuk ide.)

 

Vasúton, a MÁV szerint kb. 130.000 utas lépi át Kelebiánál a határt évente. A röszkei vasúti határátmenet zárva van.

A magyar-szerb határt átlépők kb. 98%-a közúton távozik/jön, míg kb. 2% vasúton.

 

A légi forgalom elhanyagolható, hisz hetente kétszer repül egy Belarusz CRJ-200 gép (Belavia) , 50 üléssel.

Egy év alatt (két irány együtt) kb. 7000 utast szállítottak Budapest-Belgrád között.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Azt nem állítom, hogy a Kunság Volán ebből a közel évi 5 millió főből igen nagy szeletet tudna kihasítani, de azért több mint vicces, hogy egyetlen menetrendszerinti járat se üzemel Bács-Kiskun megye és Szerbia között.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

2016-ban magyar-szerb viszonylatban, 2016-ban, kb. 350.000 kamion közlekedett.

Két irány együtt.

 

Átlagosan 10-12 tonnás kihasználtsággal számolva**, kb. 4 millió tonna árút szállítottak.

Ok.

 

Kelebián a vasúti határátmeneten, kb. 65.000 vasúti kocsi lépett ki és kb. 66.000 vasúti teherkocsi lépett be, kb. 3000+3000=6000 vonatba sorozva.

Egy vonat kb. 22 vasúti teherkocsiból állt.

Összesen kb. 130.000 vasúti teherkocsi/év.

Átlagosan 25 tonna hasznos raksúllyal számolva***, kb. 3,5 millió tonna árút szállítottak.

 

**= a kamionok nem mindegyike 22-25 tonna hasznos raksúllyal lépi át a határt, ezért nem tévedünk sokat, ha az átlagos raksúly kihasználást kb. 10-12 tonnával számoljuk.

 

*** = A napi kb. 16 teher vonat (két irány együtt) kb. fele, Lengyelországból Szerbiába közlekedő szénvonat. Ezek kocsijai visszafelé üresen jönnek.

Míg a konténer vonatok délről északra tartva (kínai árúk) rakottan, visszafelé nagyobb részt üresen utaznak.

 

Magyar-Szerb viszonylatban, árúszállításban a közút-vasút teljesítménye közel 50-50%.