Variometer= emelkedés/süllyedés sebességét jelző műszer, ált. m/s-ban (vagy feet/s-ban?) skálázva
Műhorizont= ez mutatja, hogy "merre áll a repülő orra, lefelé vagy felfelé", sőt kijelzi a bedöntést is
Figyelem, ez NEM az állásszög!! , ez a bólintási és bedöntési szöget jelzi a vízszinteshez/horizonthoz képest.
Állásszög= a szárnyprofil húrja és a légáramlat iránya által bezárt szög - ami sajnálatosan jelentősen eltérhet a bólintási szögtől, és ez jellemzően a pillanatnyi hajtómű-teljesítménynek is erősen függvénye.
Ugyanakkora állásszögnél lehet magas varióval emelkedni - ha megvan hozzá a megfelelően nagy hajtómű-teljesítmény, vagy nagy varióval liftezni, féligmeddig zuhanni is vagy rosszabb (de gyakoribb) esetben átesve bedugózni, ha kicsi a pillanatnyi hajtómű-teljesítmény (ilyen szempontból mindegy, hogy a hajtómű nem is tud többet, vagy a pilóta téves helyzetfelismerés miatt nem ad nagyobb teljesítményt a hajtóműre).
"Biszbasz" = na, ilyennel repülőgépen/helikopteren több évtizedes repülő-műszaki pályafutásom alatt még nem találkoztam, de ha vannak itt pilóták akkor ők talán szélesebb látókörűek és láttak már ilyet, elárulják mire is jó ez?!! Meg azt is, hogy mi a variometer-nek a másik 3 jelentése ?! :-)