-Jeszy- Creative Commons License 2018.01.11 0 0 92654

"Ha nem látok az ablakon semmit, akkor összeszorítom a seggem (mert a következő kanyarban a nyakamba folyik) és műszerrel elindulok felfelé."

 

 

Ebben az esetben talán igen, de ha egy vastagabb felhőrétegbe szívódtunk bele és alattunk van bőven magasság, akkor nyilvánvalóan lefelé kell menni, mert nem tudjuk meddig tart a felhő teteje.

Persze egy szép nagy felhőt meglátunk magunk előtt, ha pedig a zárt felhőzethez alulról közelítünk, észrevesszük a párásodást és nem szívódunk bele, illetve merülünk rendesen.

 

Sok tényező alapján kell dönteni és több jó döntés is lehet. Valamint az volt a jó döntés, amivel megúsztuk.

 

Az elmélet szerint alapvetően felhőbe berepülésnél elfordulás jelző szerint 1 kanállal (1 osztással) 1 percig kell visszafordulni (180 fok), vagyis 3 fok/sec kis bedöntésű fordulóval. Minél jobban "sietsz" és bedöntöd a gépet, annál jobban el lehet veszíteni a koordinációt. Nagy bedöntésnél a kormányok felcserélődését könnyen lehet kezelni a horizont alapján. IMC-ben viszont ez jó nagy zavart okoz és igen nagy az esélye egy masszív dugóhúzónak. Tehát a visszafordulásnál is türelem, szép lassan, kicsi bedöntéssel, kis kormánymozdulatokkal, ilyenkor a műszerek követése is könnyebb, mert több az idő mindenre.

Előzmény: Pomber Béla (92641)