""Elvileg az állásszöget a műhorizont mutatja..." Na neeee!"
Azért írtam, hogy "elvileg", de lehet inkább "gyakorlatilag"-al kellett volna elhatárolni, hogy igen, a gép hosszdőlését adja, megfelelő repülési helyzetben ez az "állásszöggel" kapcsolatot mutat.
Lehet valóban teljesen pontosan fogalmazni de akkor az érthetősége vész el. Legalábbis laikus szinten.
Tehát:
A repülőgép hosszdőlését, és ezzel normál repülési helyzetekben az állásszögre utaló értéket a műhorizont mutatja. :)
És a gyakorlatban felhőben, látás nélkül az állásszöget úgy tartom a megfelelő értéken, hogy a műhorizont szerint a gép hosszdőlését a megfelelő értéken tartom az üzemi repülési sebesség megtartása mellett. Mindezt a variométer megfelelő értékei tudják igazolni, az egyenes repülést meg az elfordulásjelzővel ellenőrizve.
Nyilván egy mondatban nem lehet leírni azt, ami oktatásban 30 óra. :)