-Jeszy- Creative Commons License 2018.01.11 0 2 92629

Talán, talán, talán.

 

Én is gondolkoztam azon, talán mi lehetett és alapvetően ugyanerre jutottam.

 

Függetlenítve ettől az esettől, eszembe jut IFR oktatóm alapvetése: "Aviate - Navigate - Communicate". (Kösz, OlivAir :) )

 

A legfontosabb a gép vezetése, minden egyéb halasztható. A FIC ugye tájékoztató (tanácsadó) szolgálat, ha ő azt mondja, hogy térjek át 119,350-re, akkor az tulajdonképpen javaslat.

Ha van fontosabb dolgom, akkor nem térek át és kész, mert úgy döntöttem. Ha korrektebb akarok lenni, akkor csak annyit mondok: Negatív, maradok a frekvencián.

Ebből a FIC-es pontosan tudni fogja, hogy valami okom van erre, az egyetlen válasz az lehet rá, hogy rendben. Főleg, hogy időjárási körülmények romlását jeleztem.

 

Ugyan ez vonatkozik légterekre, magasságokra, mindenre. Ha kialakul egy kényszerhelyzet, az mindent felülír. Ha csak úgy tudok menekülni, hogy emelkedek, nem érdekes milyen légtér van felettem, bejelentem, hogy márpedig én oda emelkedem, a FIC meg a többi szolgálat majd kitakarítja nekem a légteret. Nyilván ez majd később némi papírmunkával fog járni, de még mindig jobban megéri, mint nagyobb kockázatot vállalni.

 

 

 

 

Előzmény: foxtrotyankee (92614)