Most és akkor....
ez az érdekesség jutott eszembe tegnap este amikor végignéztem egy az 1990-es évek eleje után készült felvételt. Akkoriban az egyik híres fékrendszer gyártó cég két új müncheni telephelyén óriási lelkesedéssel igazi szakember gárda kezdett hozzá egy újfajta vasúti fékrendszerhez. A tervezés, gyártás, majd a tesztelés is nagyon profin zajlott le. A tesztekhez - mielőtt igazi, valódi vasúti járművekbe beépítették volna - egy szimulátort építettek. Két teszt lehetőség volt, mindkét esetben majdnem 1.000 km távot jelentett egy-egy program, az életet 200%-al túlszimulálva mindenféle lehetőségekkel. Akkoriban egy ilyent sokkal bonyolultabban lehetett megoldani mint manapság.
További tények:
anno nem volt ekkora anyagiasság, így nem alkalmaztak kezdőket, volt idő mindent nem kapkodva előkészíteni, a különféle cégek pedig jobban összedolgoztak. Nem volt ekkora szakmai féltékenység meg irigység mint napjainkban.
Az egy dolog - persze bosszantó -, ha pl. ETCS-el, vagy DMI-vel, vagy vezérléssel kapcsolatos hibák vannak. De a féken ne legyenek ilyenek! Ne abból adódjon valami, hogy olcsó és tapasztalatlan munkaerőt alkalmazunk meg a teszteket negyedére csökkentjük.
így az év vége közeledtével mindenkinek sikeres 2018-at kívánok.