Ez csak a harci, a kiképzésiek itt:
http://www.taphilo.com/history/WWII/USA/Loss-Figures-Aircraft-USA-Training.shtml
"in less than four years (December 1941- August 1945), the US Army Air Forces lost 14,903 pilots, aircrew and assorted personnel plus 13,873 airplanes --- inside the continental United States . They were the result of 52,651 aircraft accidents (6,039 involving fatalities) in 45 months."
Forrás: AAF Statistical Digest 1945
Vannak ellentmondások, de a nagyságrend így is rettenet, még akkor is ha kb. mindegyik 4-ik baleset járt totál gépkárral.
Hogy a humán oldalon túl mibe is kerülhetett ez a veszteségi ráta, a gépárak
B-17 $204,370. P-40 $44,892.
B-24 $215,516. P-47 $85,578.
B-25 $142,194. P-51 $51,572.
B-26 $192,426. C-47 $88,574.
B-29 $605,360. PT-17 $15,052.
P-38 $97,147. AT-6 $22,952.
Vissza a modern időkre.
A célazonosítási gondok meg messze nem meglepőek az akkori műszaki lehetőségek + egyéb tényezők, többek között:
- terep és időjárás: "belátni " a völgyekbe, hegyi időjárás viszonyok
-szigorú álcázás és rádió csend, menet fegyelem az ellennnél
-minimális mozgatása a teknyikának.
-nem lehetett alkalmazni a tűzfelderítést-lásd Öböl 1 ahol gyakorlatilag "kiugrasztottak" iraki egységeket a sivatagi állásaikból, a nem túl pontos első MLRS sorozat hatása:)