Plieur Creative Commons License 2017.12.27 0 0 34300

Ez csak a harci, a kiképzésiek itt:

http://www.taphilo.com/history/WWII/USA/Loss-Figures-Aircraft-USA-Training.shtml

"in less than four years (December 1941- August 1945),  the US Army Air Forces lost 14,903 pilots, aircrew and assorted personnel plus 13,873 airplanes --- inside the continental United States .  They were the  result of 52,651 aircraft accidents (6,039 involving fatalities) in 45  months."

Forrás: AAF Statistical Digest 1945

 

Vannak ellentmondások, de a nagyságrend így is rettenet, még akkor is ha kb.  mindegyik 4-ik baleset járt totál gépkárral.

Hogy a   humán oldalon túl mibe is kerülhetett ez a veszteségi ráta, a gépárak

B-17        $204,370.     P-40        $44,892.
B-24        $215,516.     P-47        $85,578.
B-25        $142,194.     P-51        $51,572.
B-26        $192,426.     C-47        $88,574.
B-29        $605,360.     PT-17      $15,052.
P-38          $97,147.     AT-6        $22,952.

Vissza a modern időkre.

A célazonosítási gondok meg messze nem meglepőek az akkori műszaki lehetőségek + egyéb tényezők, többek között:

- terep és időjárás: "belátni " a völgyekbe, hegyi időjárás viszonyok

-szigorú álcázás és rádió csend, menet fegyelem az ellennnél

-minimális mozgatása a teknyikának.

-nem lehetett alkalmazni a tűzfelderítést-lásd Öböl 1 ahol gyakorlatilag "kiugrasztottak" iraki egységeket a sivatagi állásaikból, a nem túl pontos első MLRS sorozat hatása:)

Előzmény: molnibalage (34297)