Az SZD D1 tipusa kapcsán:
Mint tudjuk, a nagy darabszámban gyártott tipus különféle változatai az idők során többféle változatban készültek.
A legfontosabb eltérések közöttük 4 kategóriába sorolhatók:
Motor:
JV jellegü motorok 500 Le,
VFE jellegü motorok 750 Le,
(tervben volt a 830-950 Le VFE-T, 950 Le VFE-R jellegü motorok beépitése, gyártásba nem kerültek végül)
Hajtómü:
Mechanikus, klasszikus Ganz', nyitott rendszerü főtengelykapcsolóval, 5-fokozatú sebességváltóval,
Hydromechanikus, HydroGanz", 1 hydr + 2 mechanikus fokozattal,
(Hydrodinamikus, Ganz H82, melyet nem a gyárban, hanem az üzemeltető vasútnál, nagyjavitások során épitettek be.)
Gépes forgóváz:
A1A,
1-B, tengely-elrendezéssel,
4-részes (2 pótkocsi),
6-részes (4 pótkocsi), kivitelben
jónéhány vonathoz Romániai (Arad) gyártású pótkocsikkal.
Voltak eltérések az utastér kialakitásában is, pl az elsö sorozat sokkal igényesebb és elegánsabb ütastérrel és ülésekkel készült, később a megrendelő kivánságára cserélték ezt az abszolut puritán kivitelre. A vezérlőrendszer is változott az idők során, s még sok más "apróság".