solidpasi Creative Commons License 2017.12.25 0 0 4012

Az  SZD  D1  tipusa kapcsán:

 

Mint tudjuk,  a nagy darabszámban gyártott  tipus különféle változatai az idők során többféle változatban készültek.

A legfontosabb eltérések közöttük 4 kategóriába sorolhatók:

 

Motor:

JV jellegü motorok 500 Le, 

VFE jellegü motorok 750 Le,

(tervben volt a 830-950 Le VFE-T,  950 Le VFE-R jellegü motorok beépitése, gyártásba nem kerültek végül)

 

Hajtómü:

Mechanikus,  klasszikus Ganz', nyitott rendszerü főtengelykapcsolóval, 5-fokozatú sebességváltóval,

Hydromechanikus,  HydroGanz",  1 hydr + 2 mechanikus fokozattal,

(Hydrodinamikus,  Ganz H82,  melyet nem a gyárban, hanem az üzemeltető vasútnál, nagyjavitások során épitettek be.)

 

Gépes forgóváz:

A1A,

1-B, tengely-elrendezéssel,

 

4-részes (2 pótkocsi),

6-részes (4 pótkocsi), kivitelben 

jónéhány vonathoz Romániai  (Arad)  gyártású pótkocsikkal.

 

Voltak eltérések az utastér kialakitásában is,  pl az elsö sorozat sokkal igényesebb és elegánsabb ütastérrel és ülésekkel készült,  később a megrendelő kivánságára cserélték ezt az abszolut puritán kivitelre.  A vezérlőrendszer is változott az idők során, s még sok más "apróság".