Ezen a vidéken (Nyenyecföld), - pláne ebben az évszakban - igen nagy zima(nkó) van. Nem lennék meglepve, ha ennek szerepe lenne a balesetben. (Amennyire oroszul tudok, az első - szakmainak tűnő - kommentek között már felvetették, hogy a jobb oldali csűrő nem / vagy rendellenesen működött.)
Tehát felesleges itt "vodkázni" (tudom, nem te voltál), meg "éles-fordulózni", amikor lehet, hogy a gép egyáltalán nem azt a manővert hajtotta végre, amit a pilóta szeretett volna.
Ha összekötözöm a (két) cipőfűződet és burcsázol egyet, akkor irreleváns a külső szemlélő megjegyzése, miszerint "miért nem léptél ki jobbra egy széleset".
Egyébként a viszonylag sok túlélő, illetve a törött gép képei (bennem legalább is) felvetik, hogy az utolsó pillanatban mégis csak sikerült valami csodát tenni a géppel. Még ha túlzás is egyes orosz hírportálok eufemizmusa: miszerint "kemény leszállás" történt. Lezuhant ez a 3.14csába... Viszont mégsem annyira állhatott bele orral a jeges tundrába, mint amennyire a videóból gondolhatnánk.