altset Creative Commons License 2017.12.22 0 1 92431

Kifelé általában akkor csúszik a bringa, ha a fordulóban túl sok oldalkormányt használsz kis bedöntés mellett. Egy túlhúzott fordulóban a külső szárny a túlszűkítés miatt (még ha dupla is, mint az An-2-esnél) mindig nagyobb állásszögben kapja az ájert, ezért áteshet. Az átesési sebesség meg olyan repülési határérték, ahol a felhajtóerő épp annyi, mint a gép tömege. Ha nincs elég sebesség (nem megy a motor), nincs elég felhajtóerő sem. Egyébként az An-2-est nagyon nehéz lezúzni, ezt bizonyíthatják a hazai statisztikák is. Persze ha valaki álló motorral (újabban hajtóművel) nem siklani próbál, hanem fordulni, akkor ott komoly kiképzési hiányosságok lehetnek. Vagy a pilóta a tanfolyamon elsumákolta az aerodinamika órát.