AKF996 Creative Commons License 2017.12.13 0 0 100558

Üdv.!

Köszi a válaszokat. Jó sok érdekességet írtál most! :) 

Nem is gondoltam volna, hogy ennyire tudod ezeket az adatokat, sőt, még az sem gondoltam volna soha, hogy egyáltalán bárki ennyire is tisztában van ezekkel a volt régi történelmi állományos adatokkal! Úgyhogy már most köszi ezt a sok értékes adatot!;)

Nem is tudtam, hogy ennyi ráncajtós-trilexes-budiajtós (és még a többi speciális jegyekkel rendelkző akkori) 280.06-osa volt a 10.sz.Volánnak/TV-nak... :OOO Tudtam, hogy volt egy jópár, de hogy ennyi..... Nálam már az is az aztamindenit kategória, hogy most a legnagyobb újdonság - amit írtál - hogy az első sorozat 280.06 már 1975. januárjában megérkezett, tehát ez gondolom azt jelenti, hogy ezek közül az első buszokat még 1974-ben(!) legyártották, ami azért nem semmi, tekintve, hogy ugye csak '71-től létezik a csuklós kétszázas. Én eddig annyit tudtam - már akkor is óriási meglepetésként ért - hogy az első sorozat valóban 75-ben érkezett, csak úgy gondoltam, hogy az év végén vagy valami - egyébként ha jól emlékszem, ezt az adatot szintén tőled olvastam ki, még pár hónapja, azt hiszem egy 2014-es összefoglalódból/elemzésedből a szegedi állományól-azt is te írtad. :) 

Ha jól tudom amúgy, akkor ezek közül a legelső példányok közül már egyik sem érte meg az átrendszámozást, ugye?:/ Vagyis pl. GE-ről - BU-ról stb. a jelenlegi, rendszerváltástól használatosra. Gondolom addigra már mindet kiselejtezték közülük (lehet még 90 előtt?), mert a 80-as években beszerzett Ikarusokból már lehetett elég darabszámú... 

Azt tudom még, hogy volt egy bizonyos ABU-029 névre hallgató Ikarus 280.06, amiről azt olvastam, hogy 1976-os beszerzésű! Tehát "nálam" eddig az volt a legöregebb-átrendszámozást (is) megélt-busz ezek közül, melyről még egy adatot láttam: 1993-ban selejtezték. Ez pedig azt jelenti, hogy a képek készültének idején még akár létezhetett ez a busz!(és hogyha annyira el karom képzelni, ez is lehet a képen!!:D) Azért nem semmi egy járgány lehetett az, 1976-ig egyenes műszerfallal (tehát nem a 3 részessel) készültek ezek a járgányok, tehát ez még benne volt ebben, továbbá azért - sajnos nem nagyon tudom elképzelni - de biztos jól is ment, és hangja is lehetett ám /ős-rába híd, stb./ mint a többi hasonló korú társának (82'-ig bezárólag körülbelül).

 

Egyébként ha már itt tartunk, 1984-ig jöttek ki ugye így, ilyen külsővel az Ikarusok (tehát ráncajtósan, trilexesen, de a 84-es széria már nem a hagyományos, hanem az új fajta sofőrfülkével - budiajtó helyett tolóajtóval jöttek ki). A volán életében ha jól tudom, 1983 egy ún. "kimaradó" év volt (már ami a beszerzéseket illeti), de akkor ezek szerint még akár 1984-es példány is lehet(ne) rajta, nem? :) Jómagam ebből az évből mindössze egyetlenegy darab példányt ismerek a helyi állományból (gondolom más nem is jött), mégpedig a makkosházi BHJ-606-ot; biztos, hogy mond(ott) valamit, nem csak neked, hanem mindenkinek aki szereti ezeket a buszokat! ;) Ő volt a legutolsó ilyen külsővel rendelkező autóbusz itt nálunk Szegeden, de sajnálatos módon 2006-ban őt is nyugdíjba küldték és végül csak selejtezték(:((().

Előzmény: Gábrisvitéz (100554)