> Az ügyészség szóvivője, többször elmondta, nyíltan, TV-ben, hogy valótlanul igazolt nem teljesített
> feladatokat és ők ezt összefüggésbe hozzák a bekövetkezett, halálos áldozatot eredményező
> REPÜLŐSZERENCSÉTLENSÉG-gel.
Ez még mindig nem elég info az okatato hibàztatàsàhoz.
Ugyanis, lehet, hogy az ügyész tudja, de mi nem tudjuk, hogy csak ugy, golyostollal, beirta-e a megrepült dugo-feladatot, ellenörzöt, vagy a Pirat tipust, vagy a 3 oràt, (vagy mit is?) anélkül, hogy valoban felszàlltak volna, vagy pedig a 3 ora feladat 1 ora 48 percre sikeredett, és azt 2 ora 3 percre "felkerekitve" lett érvényes a 3 ora. (Régen 2 ora repült idövel teljesitette a növ. a 3 ora feladatot)
Mind a két eset minösithetö hamisitàsnak, vagy ha ugy tetszik, csalàsnak, de ugye érzed, hogy mi a különbség a kettö között?
Tovàbbà, a cikkben az is ott van, hogyaszondja:
- nem igazitotta el megfelelöen az illetöt felszàllàs elött.
Tisztelettel még egyszer kérdem a nàlam okosabbaktol: egy 5 oràra indulo növendéket hogyan kell megfelelöen eligazitani felszàllàs elött, ha nem akarom, hogy alacsonyan bedugozzon? A többi, lehetséges balesetet megelözendö is el kell-e igazitani az illetöt felszàllàs elött, vagy csak a dugohuzo miatt? Elég-e, ha annyit mond az oktato: "vigyàzz magadra", vagy tételesen végig kell menni a lehetséges veszélyhelyzeteken? Akkor az elméleti és gyakorlati oktatàs meg minek van, ha felszàllàs elött kell mindent elismételni? Van a forumon aktiv vitorla-oktato? Ha felmerül benne a leghalvànyabb gondolat, hogy a növendéke alacsonyan bedugozhat, inditja-e 5 oràra?
és még azt is irja a cikk, hogy:
- nem kisérte figyelemmel a növendéke repülését, elhagyta a starthelyet.
Megint csak kérdem: megelözi-e a balesetet, ha az oktato a levegöben levö növendéket bàmulja? Mit tud akkor tenni? Nem tudjuk, volt-e ràdio a Piratban, hogy legalàbb ràszolhasson. Ha ràszol, akkor mi van? Akkor nem dugozik be, vagy hamarabb kiveszi, vagy még jobban megzavarodik? Ha ràszol és mégis bekövetkezik a baleset, akkor ki a hibàs? Tovàbbà: végig, 5 oràn àt kell a növendéket nézni, lentröl, a földröl, vagy meddig?
---
Amugy, erröl a balesetröl jut eszembe: a szabàlyosan végrehajtott dugohuzo feladat szükséges, de nem elegendö arra, hogy egy alacsonyan bekövetkezö véletlen dugohuzot (*) a növ. biztonsàggal felismerjen és reflex-szerüen megszüntessen. Erröl valahol olvastam is egy interjut Daroczi Jànossal, nagyon igaza van.
(*) Az ilyen dugohuzo sulyos gépvezetési hiba. Nem mumus, nem "bekövetkezik", mint valami természeti csapàs, hanem a pilota alaposan, de rettentöen elq....ja és abbol van a baj.