etomcat Creative Commons License 2017.12.06 -3 0 92312

> A vitorlaast valoszinuleg kihagynank es rogton a PPL re mennenk majd a CPL es a tobbi

 

A vitorlázást még a tengerészek sem hagyják ki, minden flotta tart ma is klippereket a kadétok nevelésére, pedig a modern hajókat dízel vagy reaktor mozgatja. Bizonyára a repülésben ki lehet hagyni, legfeljebb majd ha megáll alatta a motor, kér telefonos segítséget... (Vitorlás megszokja a terepre leszállást, motor kihagyáskor is azt fogja csinálni és a saját lábán távozik. Akinek ez nincs benne a kezében, az reflexből visszafordulna a reptérre, de elveszti a sebességét és lezuhan.)

 

Régi időkben (horthy/mhsz) nem is vitorlázással kezdték a növendékek, hanem vitorlák tologatásával, meg a birkalegelő-reptér füvén rájuk ragadt gané lekaparásával és akin látták, hogy elhivatott, azt vitték tovább.

 

Fiatalnak mindenképpen vitorlán kellene kezdeni: egyrészt ha leesik, nagyobb eséllyel marad életben egy könnyű vázban, mint ha a nagy motor is húzza bele a földbe. Másrészt ha kiderül, hogy fél, akkor nem milliókat bukott, csak százezreket. (Ezt nem lehet előre megjósolni senkiről, pl. sebesség őrült ifi sportoló bepisilt, mikor megforgatták fent.) Tovább lesz szeme az időjáráshoz és nem fog belemenni ítéletidőbe a géperő mindenhatóságában bízva. Az egyből motorosra az maradjon meg a kapuzárási pánikos menedzserek ópiumának.

 

Kínában amúgy állítólag van olyan iskola, ahol egy naptári év alatt bármilyen diplomásból A320 első tiszt lesz. Nincs vitorla, nincs GA, csak elméleti képzés és nagygép szimulátoros képzés, aztán zsupsz az igazi kabinba.

Előzmény: Viragszirom22 (92247)