Igaz, nekem nincs ilyen pedigrém mint neked, de immár a harmadik szezonom húzom le MSC hajókon (előtte Royal Caribbean es Azamara).
Te (ahogy előttem már kicsit nyersebben megfogalmazták) összekevered az elégedetlenség miatti visszatérités lehetőségét a teljesen szabadon válaszott szervízdíj lehetőségével. Ilyen ugyanis nem létezik. A szervízdíj a szolgáltatáshoz tarzozik. A kabinszemélyzet, pincérek, bármixerek és mindenki aki az utasokkal foglalkozik (adminisztrativ állományt kivéve) ebből az összegből kapja a fizetését. Nem csak nálunk, minden társaságnál.
A szervízdíj megfizetése benne van az utazási feltételekben is azzal együtt, hogy ha egy szolgáltatás nem teljesült vagy nem kielégítően teljesült, akkor konkrétan arra az esetre kirótt szervízdíjat jóváírják.
Ehhez azért hozzátenném, (még mielőtt olyan jó magyarosan mindenki elégedetlen lenne mindennel), hogy ezt kivizsgálják. Az RCC vagy az Azamara vizsgálat nélkül is kifizette mert arrafelé nem divat az ilyen lehetőségekkel visszaélni. Az MSC viszont ebben kifejezetten az olasz mintát követi. Ha bebizonyosodott, hogy igazad van, akkor lehúzzák a számládról ezt a terhelést, az adott embert aki a hibát elkövette pedig kirúgják.
Üdv mindenkinek Barcelonából az MSC Orchestra fedélzetéről :-)