A váltórudazatnál nálam két pici persely cseréje jelentősen javított a használhatóságon.
A persely a váltókart és a váltórudat összekötő tengelyen van, pár száz forint, de a Citroen-hez kell befáradni érte. (Az első gyári alkatrész vásárlásom 9 év alatt :)
Felemelés és alámászás nélkül a legkönnyebb, ha valakit megkérsz, hogy foglya meg a váltókart -az utastérben - míg te benyúlsz a motor és a tűzfal között és csavaró mozdulatokkal felméred a játékát.
A képen a 19-es számú alkatrész + cseréltem a tengelyt is (8-as alkatrész)
Gyári cikkszáma: 2450 52 SEBESSÉG VEZÉRLŐ TENGELY PERSE DIAM 8 INT (2db kell belőle)
2455 38 SEBVÁLTÓKAR TENGELYEDIAM 6X1,00 L36
A váltórudazat irányváltó, amit BXtwelve említ kicsit drágább (16-18000 körül van) Ebből is érdemes gyárit venni, mivel az utángyártott nem bír sokat.
A képen a 6-os számmal jelölik.
Gyári cikkszáma: 2449 91 SEBESSÉGVEZÉR.IRÁNYVÁLTÓ ASS
Végezetül nálam még gond van egy alkatrésszel, aminek az orvoslását a hamarosan esedékes kuplungcserével együtt megejtem. Sajnos a furat elvesztette a körkörösségét, ezáltal a stift lötyög a helyén, így itt is összeszed némi játékot a váltórúd. Volt aki hegesztővel orvosolta, én viszont csavarral szeretném megoldani, FeZ_ ajánlása alapján. A képen a 6-os számú készlet ( B, C és a 31-es alkatrész)
Remélem nem cseszem szét az oldalt megint a képekkel :)
Az írás közben folyamatosan ugrált a reklámcsíkra, remélem a hiba nem nálam van. - elég idegesítő