vidi313 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 60349

"Kóboráram azon állításával, hogy az autógyárak kapnák a legjobb AKKU-kat én sem igazán tudok azonosulni"

Szerintem ez inkább "autógyár" függő, ami nem korlátozódik kifejezetten csupán az akkukra.

Az autógyárat azért tettem idézőjelbe, mert ezek tulajdonképpen nem mások, mint tervező és összeszerelő üzemek. Vagyis pl. gyártanak legfeljebb 20-50-100 tételt, a többi sok ezret meg külső beszállitóktól vásárolják. Az úgymond "gyári alkatrész" az esetek többségében nem jelent mást, többet, mint 200-300%-os felárat, ami az autógyáron (összeszerelő üzemen) való átfuttatás felára.

Létezik "költség optimalizálás" az autógyárak esetében, ami abban merül ki, hogy olyan minőségű (vásárolt) alkatrészeket épitenek be, amit nem nehéz egy "után gyártónak" sem túllicitálni. Pl. a 2001-es francia autóm utángyártott fékbetéte, féktárcsája könnyedén tudta a 3-szoros futásteljesitményt (fillérekért) az úgymond "gyárihoz" viszonyitva...

Előzmény: stefi001 (60348)