Szerintem a VW egy igen-igen sz.rrágó cég és nagyon el is van szállva magától. Az ügyfélhez és a jótállásos problémák kezeléséhez való hozzáállásuk pedig vérlázító. Semmit nem ismernek el soha, ami az ő hibájuk. Az alkatrészek jótállásos cseréjét is igyekeznek megnehezíteni, mintha nem tudnák, hogy ők rendeltek a beszállítótól ócó alkatrészt vagy hogy az ő csúcs tervezőik terveztek ilyen jól.
Pedig annyira nem nagy ászok. Hol van egy olyan VW motor, ami nincs eleve elcseszve? Vagy rendbe szedik és csak az első 3-5 év vásárlóit szopatják hülyére (anyagilag károsítva őket), vagy lesz.rják és marad úgy, vagy amit már kipofoztak az évek során, újabb évek alatt a fillérb.szás jegyében más módon elcseszik.
Gondolom, megy a háttérben a fejlesztői csapatok cserélődése, ezért tudnak újból és újból elhibázott terveket megvalósítani. A német menedzsment képességek fényében mondjuk nem csoda, ha pár éven belül tele lesz a hócipője mindenkinek és lelépnek a tervezők, akik esetleg tanultak volna már a hibájukból.
Az egyéb részegységek más gyártóknál is olyanok, amilyenek, senki sem a legjobb minőséget rendeli mert az drága.
Így ha legalább motorból és váltóból tudnának olyat csinálni, amitől nem kell tartani, akkor "elégedett" lennék, ám sajnos nem ez a helyzet. Ebben sajnos leginkább csak az ázsiai gyártók jeleskednek. A motorok problémái mellett kézi váltó fiaskók, DSG problémák fémjelzik az elmúlt éveket, évtizedeket.
(Kézi váltó: Octavia 1, Golf4, Bora, de sajnos már az én környezetemben is hullott szét 2 db O2 1.6 8V váltója 150e(!) és 250e valós, első gazdás km között.)
Pár tipp, hogy miért veszik a VW-t:
1. Egyrészt ahogy én tapasztalom: a VW nem Skoda és nem SEAT. Az Audi sem, bár az nem is VW.
2. Másrészt nem csak a műszaki tartósság szempont a vásárlóknál. Pl.: van, aki nem bírja megszokni az ázsiai koncepciót, logikát és stílust, elrendezést (utastér kinézete, kezelőszervek elhelyezése). Pl. hogy néznek már ki a Hondák, Toyoták? De az európai konkurencia sem jeleskedik, elég csak benézni egy Ford-ba vagy Opel-be, vagy Renault-ba. Kék mutatós gagyiság egy Mondeo-ban, gombtenger a középkonzolon egy Opel-ben vagy Ford-ban, halványkékes kijelző a Renault-ban, brrrrr.... Ezeket pedig naponta kell nézni ha vezet az ember.
3. Szájhagyomány szerint jó a VW.
4. A VW szerintem élen jár az autó komfort elektronika általi logikus működtetésében, van koncepció és be is vált. A többiek próbálnak utánuk menni. Pl. anno a komfort index, vagy a tolatásra belső keringetésre váltó szellőzőrendszer, a hátramenetbe kapcsolásra bekapcsoló hátsó ablaktörlő, ha az első már be van kapcsolva.
Logikusak és ergonomikusak az autók ilyen szempontból, de nem 100%-osan, mert pl. kuplungot nem tudnak csinálni. Bármilyen gyártó meg tudja oldani a rövid úton járó pedált, melyet az ügyesebbek letámasztott sarokkal is tudnak kezelni, de a VW-nél csak a kilóméteres úton járó pedál létezik.
5. Több a bontott vagy utángyártott alkatrész hozzájuk később, és ezek olcsóbbak is mint az ázsiaiak esetén.