belepo1 Creative Commons License 2017.10.26 0 0 5730

Az olcsó akku egy dolog. A másik a töltéshez szükséges infrastruktúra. Ha azt szeretnéd, hogy egy pl. 60 liter tankkal rendelkező benzines, dízel, 20 m3-es gázos autóhoz hasonlóan 4-5 perc alatt fel lehessen tölteni egy akksit, ahhoz brutális teljesítmény kell trafóban, kábelben. 60 liter folyékony kb. 600 kWh. Gáznál 20 m3 az 200 kWh. Kb. 33%-os hatásfokkal 200 kWh illetve 60 kWh a motor hajtására. Az egyszerű számolás kedvéért: egy 200 kW-os töltővel 1 óra a feltöltés ilyen energiatartalomra, 60 kW-os a gázhoz hasonlítva. Ha ezt 5 perc alatt be akarod nyomni az akksiba ahhoz folyékonyhoz hasonlítva 60/5 * 200 = 2400 kW-os töltő kellene. Képzelj el egy 10 állásos töltőállomást az autópályán és éppen mindenhol tankolnak. 24 000 kW azaz 24 MW trafó kellene és oda is kell vezetni az áramot karvastagságú kábeleken magas feszültségen. Egy paksi blokk hasonlítás képpen 400 MW. Nonszensz sajnos.

 

Otthoni éjszakai töltéssel, bevásárló, munkába járós autónak csak csak, de nem ilyen e-autó árakon az évi 5-10 000 km-re. Akkor inkább e-tricikli. Munkára pedig alkalmatlan hacsak nem szokunk át a lassabb életre és 1-2-3 óránként megállunk tölteni egy órára. Ebben is van ráció. Kaja, kávé, herevere stb míg tölt az autó.

Előzmény: jocijocó (5729)