2009Jazz_PioneerPanda Creative Commons License 2017.10.18 0 0 59921

Sziasztok,

 

Fórumon új tagként és viszonylag új Jazz tulajdonosként érkezem. Egy 2009es 1.2-est sikerült venni még augusztus szeptember hónapban. Tanulságos utat sikerült bejárni. Megosztanám a most vásárolási szándékkal bíróknak.

 

A legtöbb még akár a nagy márkák alatt futó rádióban tvben hírdető kereskedők legtöbbje csak a pénzedet és a kókányolt mocskukat akarják rád tukmálni. Sikerességed záloga a türelem és a kitartás.

 

Lakhelyünktől max 50kmre mentünk el és kiszemelt autót néztünk amit elötte igyekeztünk leellenőrizni. Ha szembejött egy ígéretes példány helyben ellenőriztük rendszám alapján.  Amelyik kereskedést nem ismertük de útba esett mindig megnéztük hátha egy rendszám nélküli éppen behozott egyed áll patika állapotban. Aki azon töri a fejét hogy Jazzt venne fontolja meg mennyit áldozna rá és hagyjon időt magának. Van ismerős Jazz szakember. Nem fogom spoilerezni érdemes rá odafigyelni de érdekes lehet néha hogy akár 2007 es példány is borsos áron hírdetődik és újabbak csak ritkán mutatkoznak nála. Állapotot veszel nem törünk pálcát fölötte lehet neki van igaza.

Mennyit áldozol kocsira és szervízre? Csak kocsit veszel vagy szervízed is van feneketlen kutad is? Butaságokat nem szabad elhinni. Aki pédául télen nyári gumival árul kocsit nyáron meg fordítva de 30-40ért másik szett is megvehető nála messze elkerülendő. Ráteszi a télit nyáron eladja úgy a sajátját amivel vette külföldön meg rádtukmálja mert véletlen volt neki és segít neked. Mosolyogva távozz.

A piac telített a fél világ ajnározza joggal a márkát a típust de ezalatt a rosszabbnál rosszabb autók érkeznek milliókért.

Koncepció nélkül minél fiatalabb állapotban pazar autót kerestünk bármennyi kilóméterrel olyat ahol ki lehet próbálni fel lehet emelni ha magyar akkor rendszám alapján csekkolni(1-2 ezret imádnak tekerni csak egy picit szebb jobb legyen az élet). Ahol bármelyik kérés bukott az a kereskedő is.

Amit mindenki tehet ha elmegy ne egyedül vagy rokonnal aki nem ért hozzá menjen. Vigyen olyat aki a színén kívül többet lát a kocsiból. Érti látja a huncutkodást és ne féljen a megmondástól a kudarctól ami szembe jön először nem kell jónak lennie. Alkudjon. Legyen jó a beszélgetés ne legyen kényelmetlen vidáman foglalóval a zsebben, de nem feltétlenül. Mostanra nem lettem okosabb érteni sem értek hozzá de megismertem melyik ember simliskedik amikor beszélgetünk.

 

Nem Jazzt kerestünk hanem autót és állapotot. 2 hónap alatt kirajzolódott hogy 1.5 millió fölött lesz a megnyugvás de inkább közel 2 millióhoz. Alatta nem feltétlen de valószínűsítettük  tapasztaltuk hogy kedvenc szervízesünk többet látná a járgányt mint mi. Ez meg ugye ne legyen cél. De ha szembejön az igazi és minden klappol akkor azonnal foglaló/előleg.

Kifogytunk a kocsikból leheséges nyertesekből de hazafelé egyik utolsó kereskedő ráadásul itthon lett a nyertes de nem is akármilyen. Egy behozott 2009es fekete példány állt náluk.

Addigra minden Jazz videót láttunk kirajzolódott hogy Jazz kell. Rávetettük magunkat és minden funkciót kipróbáltunk 5 perc alatt. Kereskedő nem nagyon mert megszólalni se. A végén elmondta hogy VSA itthoniakban nincs. Mondtuk jó az mi? :) .

Minden működött Aluett felniken állt 6-7mmes profilú gumikon. Elején pár horpadás tetején szintúgy valszeg kavics/jég. Fényezve de javítva se és a fényezés sem pattogott le. Egy azóta orvosolt hiba a belső szőnyegezés lett cserélve gyári méretűekre. Német szevízkönyv műszaki 18 júniusig(ez is maradt). Km valósnak tűnt de nem érdekelt.

Felemelték próbakör foglaló azonnal alku után. A legtöbbször nem beszéltem sógorom beszélt és ketten félrevonulva megbeszéltük kell vagy sem. Ez nagyon kellett.

Münchenből jött. Egy Görög srácé volt címe könyvben benne.

Alku 40.

Azóta se láttam 1.9 millió alatt ilyet. Egy további hiba amit már én kreálltam sajnos mivel 2 méter vagyok lendületes behuppanástól az alsó hova menjen a levegő kapcsolót nemes egyszerűséggel benyomtam a térdemmel. Működik minden jó csak nem szép. Ezt orvosolni kell. Még B oszloptól hátra kap fóliát és kész.

 

Vétel után folyadék csere és patent működés jellemzi.

Láttam lentebb kérdésként milyen lomha a motor.

2002 kombi Fabia 1.4mpi után lett. Kicsit jobb gyorsulásban mint az viszont városban tempós. Pályán hegyre fel lomha de nem sietünk.

Vegyes fogyasztás az első 1500km alatt 5.2 szerinte. Talán releváns de nem számoltam utána.

 

Üdv