Szanki Creative Commons License 2017.10.15 0 0 539

10.hó 11-én vittem a Fiat Bravo 1,4 tjet autómat a szekszárdi Rigotech csapathoz. A folyamat a következő: érkezés után megnézték a kocsit. Kiolvasták számítógéppel az éppen aktuális motorvezérlést, esetleges benne lévő hibakódokat. Az adatokat arhiválták. Megbeszéltük mit szeretnék  vátoztatni a kocsi tulajdonságaiban, milyen a vezetési stílusom. Voltak kérdéseim a kocsin lévő régebbi átalakítássokkal kapcsolatban. Megbeszéltük azok maradhatnak, nem befolyásolják az új beállításokat.

Utána elmondták  a beavatkozás folyamatát, írásban rögzítettük az elállási időt (2 hét) ez idő alatt kipróbálom a beállításokat, ha nem tetszik, kívánságra visszaállítják az általuk arhivált eredeti állapotot és visszafizetik  a letétbe helyezett összeget. (15e ft levonásával, ami a munkadíj)-- Vállalnak 2 év garanciát ami alatt, ha átírják vagy műszaki okok miatt eltünne a módosítás visszaírják a módosított beállítást. Ha csatlakozással, nem kiszereléssel végezhető a programozás akkor ingyen. 

Utána próbaútra mentünk, a csatlakoztatott számítógéppel rögzítették az útt során az adatokat, motor ford. turbina nyomás, előgyujtás vezérlés stb. Az  út során síma út, lejtő, emelkedő is volt. A próbaúton Az emelkedőn felhajtás esetén az aljátó 4. sebességi fokozattal 5000 forddulattal mentünk. Mire visszaértünk a program módosítását elkészítette a programozó. Véleményezték a kocsi állapotát a próbaút tapasztalatai alapján, majd rátöltötték a módosított programot.

Újabb 20-30 km próbaútra mentünk, adatrögzatéssel,  az emelkedőnél a turbónyomás méréséhez ugyanolyan sebességfokozatban , ugyanolyan fordulattal mentünk. A rögzített diagramm 0.7 bár-ról 1bárra emelkedett az első próbaúthoz képest. A hosszú útszakaszokon teszteltük 4.és 5. sebességi fokozatban 1200 fordulatról kigyorsítani. Az eredmény meggyőző, azonnal érzékeli a gázadást, dinamikusan , egyenletesen, megtorpanás nélkül kigyorsít, előzésnél nagyobb biztonságot éreztem! Lakott területen, élesebb kanyarokban nem szükséges annyit visszakapcsolni. 

Visszaérve összehasonlítottuk a két úton rögzített diagrammok változásait. Elmondtál a látott változások hatásait. 

Teljesítmény mérőpadjul még nincs, de független mérst csináltathatok, ha ez engem jobban meggyőz a munkájuk színvunaláról. Nekem nem a KW, vagy nyomaték emelkedés száma fontos, 60 évesen már nem menőzni akarok vele :)

Amit vártam, egy dinamikusabb, jobb vezetési élményt nyújtó autóban  megkaptam 2.5 óra alatt! A fogyaztás változását 2.-3. tankolás alatt akarom pontosítani. Az első tankolás már látom, hogy nem lesz benne, mert most még élvezem a gyorsulás élményét, most még nehezebb a lábam ;)

 

 

Előzmény: Armogur (495)