> személyesen akkor se férnek hozzá repülés közben
Hozzá lehet férni a központi rekeszhez, csak elmegy a túlnyomás - de a sztyuviknak vannak hordozható légzőpalackjaik, amit a pilóta használhatna, az utasoknak meg lepotyog a poggyásztartóból a saját maszkjuk.
(Az MH370 esetén egy darabig volt olyan feltételezés, hogy a két iráni potyautas hacker lett volna, akik a műszerrekeszhez hozzáfértek és víruskóddal térítették el a gépet a semmibe - de aztán kiderült hogy csak migránsok.)
Amúgy az FBW a pilótafülkéből lebutítható a biztosítékok kihúzgálásával: 3x vezérlő csatorna van + 1 vésztartalék, ha egy számítógépnek lenyomod a kismegszakítóját, normal law helyett alternate-be vált a rendszer, ha még egyet, akkor pedig direct law-ba, ami már az analóg fly-by-wire működést emulálja, ahol nincs alpha floor protection, auto-throttle és egyéb okoskodni képes védelmek.
(Persze analóg FBW-vel is le lehet zuhanni, ahogy azt a Tu-144 és számos korai Szu-27 katasztrófája mutatja.)