kroni1 Creative Commons License 2017.10.04 0 0 55871

Ezért most lehet sokan nem értenek egyet velem, de én inkább vállalom a javitás anyagi vonzatának rizikóját mintsem hogy lemondjak erről a kényelemről amit az automata nyújt. Megértem azt a mentalitást, hogy inkább manual-t vesznek itthon sokan, mert az nem megy tönkre 10-20 évig sem, de ha veszek egy használt autót, akkor eleve úgy gazdálkodom, hogy maradjon a zsebemben egy felújításra való és ha arra kerülne sor akkor inkább kifizetem, és bízom benne, hogy utána jó lesz remélhetőleg megint egy jó darabig.

 

Mondjuk azt értem, hogy bonyolultabb szerkezet, de nem vágom, hogy ezt miért nem lehet megbízhatóbbra csinálni egyébként?! Bár hallottam olyan automata 7es BMW-ről amiben 700e km van és semmi gond nem volt vele, szóval ezek szerint meg lehet ezt is csinálni rendesen, gondolom a használatótól is függ, hogy mikor megy tönkre.

 

Én többször is vezettem automatát hosszabb ideig az elmúlt 5-6 évben és azóta gyűlölöm a manuált, főleg dugóban araszolva. Úgy érzem 2017-ben - az alacsonyabb költségét kivéve - semmi nem indokolja, hogy kézzel kapcsolgassak. Ha versenyautóznék ott biztos élmény lenne a váltás, a motorom is más tészta, de azzal nem közlekedek, hanem élménymotorozok, pályázok, és túrázok. Nyilván ha motorral járnék napi szinten akkor inkább robogót vagy automata mocit vennék, mert a forgalomban, közlekedésre én inkább automata párti vagyok.

 

Kérdésem most leginkább az lenne, hogy felújítás/javítás/csere szinten van-e szignifikáns különbség egy tiptronic vagy DSG közt például?! Mert ha az egyik javitható mondjuk 3-400e Ft-ból de a másik meg mondjuk kerülne 800e-1M körülibe, vagy nem javítható csak cserélhető akkor nyilván inkább az első verzió felé hajlanék.

Előzmény: kiss_atti (55869)