Azért ez nem igaz.
A Longines órák árazásban, külcsínyben, minőségben elképesztően jók.
Az ETA szerkezetek pedig minőségben, tartósságban nem feltétlen rosszabbak,
mint mondjuk az 50-60-as évek Longines szerkezetei. Sőt.
Csak - szerintem - szépek voltak nagyon. Én speciel Bírom
a decentrális rotoros automatáikat, a fedőköveket polírozott acélban. Ennyi.
De a Longines pl. szinte csak olyan ETA szerkezetet használ,
amit a cégcsoporton belüli - ilyenformán In House - ETA csak nekik gyárt.
Sőt, pont most botlottam bele ebbe. 2017-es modell. Mennyire jópofa már:
ETA pedig, de csak nekik.
Másrészt az ETA szerkezeteket viszonylagos olcsóságuk okán 1.3-as opel motorra fordítani nem áll meg.
Megáll mondjuk egy alap Orient esetében. És ahogy pár poszttal lejjebb írták, nem feltétlen a szerkezet a lényeg.
Különben nem lenne x ezer óragyár etával. mindenki megvenné a legpontosabb, leggazdaságosabb stb. modellt.
És lenne két gyár - márkanév összesen. Az emberek színeket, formákat, plusz funkciókat vesznek.
Azt beszéltük már párszor, hogy óraszakértő-, gyűjtő emberekből az óraipar csúnyán nem élne meg. :))