oldmumus_v.2 Creative Commons License 2017.09.22 -1 0 138

1116 282-3 fórumtárs Vectron mozdonyok topicban született 425. hozzászólása alapján

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=145230521&t=9210097


-    a berendezéseket kezelő kapcsolók gagyik, a kezelésük kemény (semmi finom rugózás), sokszor kikopnak, egyes részek elválnak    magától    a kapcsoló törzstől.

-    az AFB kapcsolót betették képernyő menüpontnak. Nem vészes, meg kell szokni.


Ebben a tekintetben az informatikai lehetőségeket is próbálták kihasználni.

európai viszonylatban nincs többnyire a vezetőasztalon található kezelőszervek elhelyezkedéséről egységes megállapodás (bár kezdeményezés volt már). Ugyan ez a helyzet a kijelzők terén is (kivéve ETCS megjelenítése bizonyos tekintetben). Kicsit átugorva Amerikába: ott a hatóság pl. nem engedélyezi forgalomba helyezni olyan gépeket amiknél a hagyományos mutatós kijelzéstől eltérő színű, méretű display alapú megoldást nem tudnak produkálni. Ha ezt valahol Európában megkövetelnék, akkor nem lehetne összezsúfolni vagyis olyanná tenni mint egy telefon vagy tablet töltöttség jelzőjét. Persze megszokás kérdése, de Amerikában a levegős műszerek, a sebességjelző méretre, színre, betűtípusra meg kell egyeznie. Vagy bárminek ami digitálisan megjelenik.

Egy korábbi európai biztonsági kezdeményezés megvalósíthatósága miatt készültek fejlesztések amivel ki lehet váltani az aktuális display kijelzéseket és a vezetőasztal kapcsolóit digitális. Erre itt egy kép:

 




Ebben annyi előny van, hogy az elrendezést lehet tetszőlegesen variálni. Azaz egy képernyőre mindent összezsúfolni vagy kettőre lapozható formájában. Harmadik megoldás lett a kibővített képernyő. Ahol terv szerint a mozdonyon elhelyezett tablet a dokkolóban üzembe helyezve a fő displayeket mutatja. Ezzel biztosítva a megfelelő pozíciót és töltöttséget. A mozdonyvezető tabletje pedig a kezelő szerveket. Tehát ha display vagy kezelőszerv felmondja a szolgálatot akkor alternatívaként ez lenne a mentőöv. Persze ebben a 2. tabletben lehetnek buktatók, de ebben az esetben a mozdonyos tablet lapozása egy jobb megoldás. Persze ez lehet kényelmetlen is. Az igazi a 2 tablet 2 dokkolóban.


Fejlesztésekkor egységes input-output adathalmazok kerültek kifejlesztésre géptípustól függetlenül, valamint ZigBee alapú kapcsolók, nyomásérzékelők beépítése. Tehát IP alapú kommunikáció oda és vissza adott volt a Display és Command Master szerverek felé.

Tehát a technikai lehetőség adott, azt és úgy lehet megjeleníteni és vezérelni ahogyan akarunk.