Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.22 -1 1 37131

Egyszer, régebben, amikor Pest déli részére az M0-ás déli szektora felől mentünk be, amikor még csak a déli M0-ás szektorrész volt még készen, és amikor Pestről kifelé, visszajövetben térképpel az kezünkben keresgéltük a kifelé, az M0-ás felé visszavezető utat. Annyira emlékszem, hogy kis utcákkal beszőtt vidék, ahol az utak egy része keskeny, és sokfelé egyirányúsítás (is) van.

 

Ha az ilyen helyeken akarnak egy nagyobb forgalomra alkalmas utat elkészíteni, annak egyik módja lehet az egyirányú utcák párban fordított irányban való kijelölése, mint az említett debreceni Csap u. - Vendég u. utcapáros. Az ilyen utat olyan osztottpályás útnak is tekinthetjük, amelynek jobb és bal pályatestjét nem elválasztósáv, hanem egy utcányi házsor választja el egymástól. A két utat a kezdő és a vég találkozási pontokon aztán vagy körforgalmú, vagy más csomóponttal összeközösítik, és onnantól egy darab osztottpályás 2×2 sávos pályatesten mehet tovább az út, amely innentől kezdve már a normál módon is elfér, mert van helye. A szűk szakaszokat azonban utcapárosokkal és ésszerű egyírányúsítási renddel szokták megoldani.

 

(Az Illatos útról annyit tudok még, hogy több nagy vegyi üzem van/volt mellette, jelentős vegyi szennyekkel, ami -- ha nem tisztították még meg! -- mindenféle átépítés, és útépítés akadályát is képezheti, ha környezetvédelmi engedélyek nincsenek még meg a terület szennyezett jellege miatt. Ezt nem tudom, hogy az Illatos utat megtisztították-e már, de azt igen, hogy sok évig megoldatlanul maradt ez a kérdés... !)

Előzmény: Mash_bakter (37128)