53zsiga Creative Commons License 2017.09.19 0 0 154005

Mivel kevés időm van és nincs kedvem napokig elszuttyogni a szorulós blokkal, úgy döntöttem, hogy beszerelem az aranytartalék gyári blokkomat. Persze a hengert, dugót, hengerfejet azt cseréltem. Minden pofa gyári, csak a szimeringek voltak Guferók. Élmény volt látni egy kottyanásmentes csőtengelyt a könnyű pofákkal és a lógásmentes nagy bordást. Semmit nem szabályoztam, nem csiszoltam reszeltem. Gondoltam majd akinek kell az összeismerkedik a párjával. 

  A harmadik pendítésre röffent is a szerkezet. Kicsit betegen indult, nem akart felváltani csak "trükkök százaira" kettesbe. Lassan mikor elértem egy olyan szakaszhoz ahol lehetett nyugodtan haladni felküzdöttem kettesbe. Láss csudát, elkezdett gyorsulni, egyre tempósabban lehetett vele menni. Olyannyira, hogy az M5 és az M0 felüljáróra is már másodikban ment fel, könnyedén. Gondoltam ha az onnan kb 4 kmre lévő 5 ös-51 es kereszteződést is tudja akkor az már maga lenne a csoda. Szó nélkül rongyolt fel a Virgin szerkezet. Visszafordultam és már a váltás is kezdett komfortos lenni. Ment le fel ahogyan illik! Tehát a megtett kb 16 km össze is szoktatta az alkatrészeket.  

   Itthon mivel még a burkolatok nem is voltak felrakva, gondoltam lecsekkolom a pofákat. Óriási meglepetésemre a nagy bordásban a  pofák felületének jó ha 15 %  volt kopott, a primer pofák se különösebben, míg az indító pofák talán ha a 10% ot ha elérték. Mégis, hibátlanul vált le fel, és pörög ki. Gondolom ez idővel csak még jobb lesz.

 Összességében óriási meglepetés volt számomra!! Megerősödött bennem az a nézet, hogy a felfekvés másodlagos a tökéletesen tapadó ferodollal szemben. Fontos lehet még a holtjáték nélküli nagy bordás, csőtengely és pofapár.

   Sajnos képeket nem tudtam csinálni mert lemerült a telefonom.