manta66 Creative Commons License 2017.09.17 0 0 13872

Nem hozzák össze a mozdonyokat a fűtéssel ők sem.

Az Amtrak HEP rendszere  480V 3 fázisú árammal működik.

Minden járművön van a négy piros HEP csatlás, kettő fixen beépített kábel, kettő pedig mindkét végén csatlakozós.

A négy csatlakozás négy egymással párhuzamos fűtési áramkört jelent.

Ezt meg tudják táplálni mozdonyról, fűtőkocsiról, kocsi alatti generátorról, és állomási telepített berendezésről is.

Egy mozdony kb 1000-1200KW fűtési áramot tud termelni, egy kocsi a 20-130kw, vagy akár 150kw áramot is igényel.

Ha nem elég egy generátor teljesítménye, egyszerűen rákapcsolnak még egyet, vagy többet.

És pont erre való a négy fűtési vezeték.

Hogy ne kegyen rövidzárlat, az egyes generátorok más-más kábelt táplálnak, így az egyes kocsicsoportokat egymástól függetlenül látják el árammal.

Minden kocsi alatt van egy elosztó, amibe befut mind a négy vezeték, és ott kapcsolják rá a kocsira a megfelelő fűtési vezetéket.

Előzmény: segélyvonókészülék (13870)