Szia!
A sárvédőt Osztrák magánszemélytől vettem más alkatrészekkel együtt "csomagban", aki hirdetett pár R12 alkatrészt. Sárvédője csak ez az egy darab jobb oldali volt, ez a jobbos egy MAXICAR sárvédő, szépen kivitelezett, de nem gyári.
Gyári Renault matricás, atörténelmi időkben gyártott R12 sárvédő nagyon ritkán kerül fel a netre szinte mindig horror áron... sajnálom, de nem tudok ötletet adni, a beszerzésre.
"Fényképekkel kapcsolatos ígéret részben most kerül teljesítésre"
Nem felcsavarozva összepárosítva a két sárvédő:
Egyik R12 jellegzetesség: Ez a beugrás a Daciákon a 70-es évek közepén már nem volt, talán csak az első években:
Másik jellegzetesség: Az "A" oszlopon kerek furatokkal rögzíthetőek a sárvédők, a Dacia sárvédők, legalábbis a 70-es évek klözepén már ovál furattal ellátottak, hogy illeszthetők legyenek. Sajnos ez az elfogadott nagyobb méret tűrésre is utalhat:
Harmadik jellegzetesség: Az első kerék előtti, alulra csavarozott takarólemezt a sárvédőhöz egy középső csavar fogja, Daciánál én csak két szélső csavaros megoldással találkoztam eddig:
Egyetlen eltérés: A balos fekete sárvédőben a pára/esőkivezető cső rögzítőfülei is benne vannak, a festetlen jobbosból ezek hiányoznak.
Végül egy 1976-os bontott gyári!!! még menthető Dacia sárvédő az említett különbségekkel: Motorháztető vonalában egyenes él, nincs beugrás, illesztőfuratok az "A" oszlopnál oválisak, alsó lemz két csavaros rögzítésű...:
Ha már ennyit "dolgoztam" sárvédőügyben, amiknek a méretpontosságát később majd a TS-re szerelt módon akarom leellenőrizni, elbüszkélkedem a fekete sárvédővel együtt vásárolt többi alkatrésszel:
Mai munka:
Kimerítő voltam, kimerültem off...
x
x
x
x
x
x
x
x
x