Roglin7 Creative Commons License 2017.09.09 0 0 3510

Sziasztok!

 

Köszönöm a megtisztelő "elismert szakértő" és "nagy gyűjtő" címet, de mint korábban is jeleztem egyiket sem gondolom magamról, persze minden viszonyítás kérdése... Ha arra gondoltok, nem sorakoznak nálam sem a vitrinben a több ezer eurós mozdonyok, sajnos...

A felsorolást pont azért írtam, mert azoknak a daraboknak én is nagyon örülnék. :) A Gotthárd pl. gyerekkori álmom, a Linzbauer Tamás Vasútmodellezés könyvében láttam róla egy képet - többek között ez fertőzött meg a régi játékvonatok iránti vonzalommal - de ez egyenlőre beteljesületlen álom marad, még akkor is ha esett jócskán az ára. Mint írtam ezek a darabok az átlag magyar gyűjtő számára még mindig drágák, és ez alól sajnos én sem vagyok kivétel.

Van néhány szép szerelvényem, amikkel egy német gyűjtő valószínűleg bátran játszana, én inkább csak nézegetem...az ebay-en kis túlzással bármikor látni ilyeneket, sajnos mások az anyagi lehetőségeink, ami nekik játék, nekem már drága mulatság...

Magyar vonatokból is van pár szép darabom, de azért sarokházat azokból sem tudnék venni...

Tehát az, hogy nagy gyűjtő az relatív, mihez képest? Pl. nincs dobozos Helikonom, sőt tovább megyek, komplett szerelvényem sem, de azért mégis van - ugyan nem hibátlan mint pl. Zsolté, de szép állapotú - mozdony és nem hozzá illő színű vagonok.

Van Tóth féle vagonom is, magyar H0-ás dolgok, stb. Mindenből egy kicsi. :) Nem nagy darabszámú gyűjtemény, de szép állapotú darabok. Magyarországon is vannak nagy gyűjtők, bár jópáran már nincsenek köztünk. Ők 40-50-60 évvel ezelőtt kezdték a gyűjtést azt utólérni nem lehet, de személy szerint nekem nem is célom. Viszont sok szép dolgot láttam egyik másikuknál, és sokat tanultam tőlük, amit ezúton is szeretnék megköszönni, különösen azoknak akik még itt vannak köztünk és talán olvassák ezeket a  sorokat.

Igen, egykét érdekes, ha nem is vagyonokat érő darabot tudnék mutatni, de sajnos az a tapasztalat, hogy amikor ez megtörténik mintha már nem is lenne érdekes...senkit nem akarok megbántani, de előző években felajánlottam, hogy kiviszek a Temofesztre egy H0-ás Roglin motorvonatot, megfuttatni mert nem minden nap látni a vasútmodell kiállításokon. Rákérdeztem lesz e kint valaki Märklin rendszerű H0-ás pályával, mert 3 sínes rendszerű és azon tudna futni. Még annyit sem mondott senki, hogy hozd ki megnézzük, nem...nem érdekelt senkit, annyi reakció sem volt, hogy bambükkfa...

Aztán gondoltam próbálkozok 0'-ással vittem ki 3db Tóth vagont. Szerintetek volt köszönet benne...? Nem akarok megbántani senkit, de ne gondolkodjatok sokat, mert köszönetet nem kaptam érte...tény, hogy gyakran kisiklottak és kínlódtam velük, na de ez egy ilyen hobby. Erre mondtam korábban, hogy a Märklinek sokkal jobb menettulajdonságúak mint  a magyar vonatok többsége...

Szóval ennyit a nagy illúziógyártásról... Sajnálom fiúk, ez van, nincs kedvem ezek után nagyon mutogatni bármit is. Néha "felnézek" ide és ha valami téveszme kering azt még eloszlatom, mint pl. a Tóth Märklin gyári engedélyéről szóló mesét, amit a Deák terjeszt, de soha senki nem látott, meg ehhez hasonlókat... Vannak sokkal érdekesebb történetek amik valósak, bár lehet, hogy elsőre nem ilyen hangzatosak. Személy szerint szegényes dolognak tartom a valós alapokat nélkülöző legendagyártást, csak azért, hogy az "én sztorim" legyen a legjobb...

 

Végszóként csak annyit, hogy egy gyűjtemény nem csak attól lehet szép, hogy irtó drága darabok vannak benne, hanem attól, hogy vannak benne érdekes, vagy szép darabok, még ha nem is érnek vagyonokat..., de azt hiszem ebben egyetértünk, ha sok másban nem is.

 

R.

Előzmény: mozgópostás (3508)