Törölt nick Creative Commons License 2017.09.08 0 0 14956

Szia Gt!

.. ahelyett, hogy örülnék, hogy esetleg Lancia fronton erősítünk :))) !

Ez egyértelmű, hogy nem egy ligában játszik a 3200-4200 a 8.32-vel, de igazándiból ha úgy vesszük akkor a  Biturboval, Ghiblivel sem teljesen. Ettől még bármelyiket el tudnám fogadni, mert ezek az autók sem egy ligában játszanak mondjuk egy Dacia Logannal, de még csak egy OT-s Fiat 850-el sem :) ..

Az már más kérdés ,hogy a mai világban hol lehet igazán kihasználni idehaza egy 3200/4200 képességeit? Zárt pályán például, de azon túl legfeljebb autópályán - amíg nem vezetik be idehaza is a szakaszos sebességmérést. Hegyi felfutókon sokkal kisebb teljesítményű autókkal is lehet élvezetesen vezetni - amelyek ilyenre vannak kiélezve. A Thema 8.32 egyértelműen nem erre való. Főúton, autópályán ki lehet egy kicsit kormolni és meg lehet néha lepni vele mondjuk egy agresszíven előzgető Octavia RS-t, hiszen a 6,8 sec (elméleti) gyorsulása azért annyira mégsem rossz - tulajdonképpen papírforma szerint az összes Kappát is veri. Kappa Coupém nem lesz - ezt már megbeszéltük régebben, hogy miért :) !

Egyébként pedig nálunk most közelebb állna a vásárolni tervezett autó a guruló bankbetéthez. Igazándiból pont ezért nem erőltetem a 3200 vonalat. Van egy nagy nézeteltérés köztem és öcsém között. Ő olyan autót szeretne, amiből legalább bukta nélkül ki tud szállni - esetleg némi nyereséggel. Viszont amíg én a 12-15e EUR-os példányokat venném és raknám rendbe, addig ő meg inkább a 20-25ezreset végig márkaszervizben vezetett szervizkönyvvel, amit aztán rendes Maserati márkaszervizbe hordana évente ezer vagy több ezer EUR-okért. Az a gond szerintem, hogy a 3200-4200 ára be van ragadva már jó ideje egy bizonyos szinten. Mivel van utódja, utódjának is utódja, ezért azok is folyamatosan öregednek, csökken az áruk, fentről bekorlátozza a növekedési lehetőségeket. Inkább a 3200 GT-n figyeltem meg, illetve nyilván a Ghiblin is, hogy a ritkaságuk miatt a szép példányok tudnak csillagászati áron is elmenni. 

Egyértelmű, hogy kevésbé rizikós egy drága, de patyolat múltú példány, de ilyen módú fenntartás mellett szerintem nem fog tudni jól kiugrani belőle az elkövetkező pár évben - az fog jól járni, aki tőle megveszi. Nekünk itt Magyarországon pont azt érdemes kihasználni, hogy vannak olcsó, de jó szakemberek a márkaszervizeken túl is és ha valami apróbb hibája van, akkor meg lehet olcsóbban is jól oldani, mint egy rongyrázós Maser márkaszervízben. 

A Thema viszont nekem ilyen téren hazai pálya. Több Themában otthonosan mozgó márkatárssal állok szinte napi kapcsolatban - egyedül a motorjához nem tudnak sokat hozzászólni, mert egyik sem 8.32. Itt nincs értelme márkaszervízről beszélni, mert nincs is ilyen. A motoron túl minden egyéb dolgát meg tudom magam oldani. A motornál meg ragaszkodik öcsém a tovább vezetett szervizkönyvhöz, így azt valószínűleg egy ismerős veterán szervizzel csináltatjuk - ha Thema lesz a választás végén. Ráadásul a Thema Ferrari jóval ritkább és  itt inkább a testvérmotoros Ferrari 308/Mondialhoz képest van bekorlátozódva az ára. 


Előzmény: granturismo (14955)