Pont ez volt a bajom máig:
Nekem Opel Zafírám van ECHOTEC motor zabálta az olajat reggeli indítás nehezen ment stb.
Eddigi próbálkozások: Először izzítógyertyára gyanakodtak – cserélve gyertyák olajosak voltak, aztán akkumulátorra – azt is cserélve, Szívócső modul (szívósor) cserélve, Pillangószelep tisztítva.. 100 km 1 litert zabált mire!:
Kiderült a szelepfedél membrán rossz benne! Ez egy kerek gumivacak a szelepfedélben! Ha ez átszakad csak a szelepfedéllel együtt cserélhető, ezt a membránt külön nem lehet kapni. Tüneti: magas olajfogyasztás, alapjáraton sípoló hang (ez nálam a gyertyáknál volt bal első gyertya felett ott süvített a levegő), erőtlen, kéken füstöl (nálam nem füstölt kéken, sőt egyáltalán nem füstölt), nincs alapjárat (nekem még az elején volt, aztán már ugrált), ha megy a motor az olajbetöltő sapkát nem lehet levenni (na ez ami igaz erre, tényleg nem lehet levenni). A membrán szakadásának méretétől függ a tünetek mennyisége.
A lényeg azt a rengeteg olajat amit a szelepmembrán nem fogott meg szépen kinyomta egy csövön keresztül amit elégetett a motor..