p_fifty Creative Commons License 2017.09.06 0 0 984

A garancia igen érdekes dolog még akkor is, ha az ember úgy gondolja, hogy a garancia érvényesítéséhez minden szükséges kelléke megvan. 

 

Tavaly vettem egy objektívet tőled, amivel minden rendben volt, azóta is örömmel használom. Mindene megvan: doboza, névre szóló számlája, jótállási jegy, rajta a 3 év garancia matrica. A jótállási jegy szerint a garancia érvényesítéséhez nem kell más, mint az eredeti számla (megvan) és szabályosan kitöltött jótállási jegy (szintén megvan).

 

A zoom gyűrű gumija kissé megnyúlt, sebaj gondoltam, a 3 éves garanciális időn belül vagyok, megkérdezem a szervízt a garancia erre is vonatkozik e. Igen, kaptam meg a választ, a garancia erre is vonatkozik. Csak legyek szíves a garancia kiterjesztéséről szóló visszaigazoló emailt is vigyem be. Mi van???

Az van - mondja a hölgy -  hogy a szervíz csak akkor vállalja garanciában a javítást, ha a szokásos 1 évet még 2 évvel meghosszabbító (kiterjesztett) garancia visszaigazolásáról szóló emailt is viszem. (A garancia meghosszabbítása természetesen pénzbe kerül, s ennek megfizetéséért cserébe küldik az emailt.)

Erről ugyebár egy árva szó sincs a jótállási jegyen.

De itt még nincs vége az egyszerű user szivatásának, mert a hölgy még folytatta:

Amennyiben én megvettem a gépet attól, akinek a nevére a visszaigazoló email szól , akkor én már hiába viszem ezt az emailt - még akkor is, ha adott esetben meglenne - mivel ez a garancia névre szól és nem átruházható. (WTF!?) Szóval, ha én megvettem a gépet a garancia jogosultjától, a garanciát én nem érvényesíthetem még akkor sem, ha a garanciális idő nem telt el. A garancia ezek szerint nem a termékre, hanem a vásárlóra vonatkozik???

 

Előzmény: szferi62 (975)