Lacerta Creative Commons License 2017.09.04 0 0 30891

Hmmm, ilyesmin gondolkodtam én is, főleg miután nemrég egy ideig családi okok miatt baromira muszáj volt, hogy gyakran és üzembiztosan menjen az autó, és erre csakaztértis egyik pillanatról a másikra kinyúvadt benne az akku ( cellazárlat ). Mondjuk döglött akkuval is indult úgy, hogy indítózás közben 4V-ig leesett a feszültség, de azért érthetően nem voltam nagyon nyugodt, amíg nem sikerült egy újat keríteni bele.

A bikakábellel az a baj, hogy kell hozzá a) egy másik autós b) bikakábel ( nem teszkós, mert dízel a szekér ).

Rendes mikrovezérlős akkutöltőm van otthon, de ahhoz ki kell venni az akkut ( ~20kg ) felvinni a lakásba ( panel ), és a cellazárlatos problémát nem oldja meg, akármeddig is töltöm.

A zsebbikával szemben műszaki fenntartásaim vannak. Pl. hogy ahhoz, hogy értelme legyen, mindig teljesen feltöltve kell tartani, márpedig akkor nagyon gyorsan öregszik benne az akku. Ha évekig úgy tárolom, esélyes, hogy mikor nagyon kéne, az is épp kinyúvad. Arról nem is beszélve, hogy ha az árát nézem, abból vehetnék egy tartalék indítóakkut, és hordozhatnám magammal, néha szivargyújtóról rátöltenék, oszt kész. Nyilván a kesztyűtartóba az már nem férne el. :) Az USB power bank funkció és az elemlámpa pedig szimpla parasztvakítás. Egy jó szivargyújtós USB töltő meg egy fejlámpa úgysem árt, ha mindig van az autóban.

Nem tudom, mi lenne a jó megoldás.

 

[ Bocs, kicsit off volt ]

 

 

Előzmény: _MrB_ (30880)