amenhotep-ehnaton Creative Commons License 2017.08.30 0 0 1163

Üdv. mindenkinek!

 

A téma nem annyira egyszerű, mint amennyire elsőre kinéz, de megpróbálom vázolni a történések a saját információim alapján.

Aki régebben is rendszeres olvasója volt ennek a topicnak, bizonyára emlékszik, hogy kezdetben vala a Corvus Aircraft kft.-amely a Corvus Corone MK-I.-gyel került be a hazai repülős köztudatba.

Ebből került továbbfejlesztésre, (a "jóakarók által"inkább visszafejlesztésre, lepusztításra) a Corvus Corone MK-II. UL sorozat, illetve az egyetlen példányban megépült experimentál az MK-IV. ("Brutálka")

melyet kifejezetten promóciós céllal készítettek 190HP teljesítményű 4 hengeres boxer Lycoming motorral és "automata" Hartzell légcsavarral és legtöbbet az egykori vadászpilóta Sz. Z. (becenevén: Topi)

repült vele. A cég lejtmenete a tíz évvel ezelőtt Bugacpuszta közelében bekövetkezett, két emberéletet követelő légi-katasztrófával kezdődött, melyekről az előzményekben elég hosszas diskurzus és

sárdobálás alakult ki, ezért ezzel most nem kívánok újból foglalkozni. Ezen idő alatt a Corvus Aircraft-nál az MK-II.-esből kifejlesztették a Corvus Phantom-ot, melyet a DULV a Német Könnyű-repülő Szövetség

is certifkált és tudomásom szerint utána, még olasz, francia és dél-afrikai jogosítást is szerzett, emellett a Bessenyei P. igényei szerint megtervezték és legyártották a Corvus Racert, amiből talán kettő darab

készült összesen, az egyik jelenleg is B.P. birtokában van. Közben pontosan a Racer-hez köthető pályázatok körüli anomáliák (pontosabban az ehhez fejlesztett DABAS fantázianevű adatrögzítő, elemző és

vészjelző rendszert kifejlesztő csapat és a Corvus közötti elszámolási viták) miatt "borult ki a bili", miután a NAV kiszállt a céghez, zárolták lefoglalták a vagyontárgyait és egy két érintettet "előzetesbe" is tettek.

Ennek az ügynek még nincs vége, de erről nincs megbízható információm, ezért ezt nem forszírozom. Mivel a Corvus Aircraft kft. ilyen formán megszűnt létezni, ezért az akkori Ballószögi polgármester K. Imre,

(aki egyébként közgazdász diplomával rendelkezik) elérkezettnek látta az időt a cselekvésre és a Corvus szellemi hagyatékának egy részét V. András (volt Corvus Aircraft kft ügyvezető és résztulajdonos)

közreműködésével egy újonnan alakult Corvus Hungary kft. néven alapított cégbe mentették át. Az új cégben V. András nem lehetett tulajdonos sem és vezető tisztségviselő sem az előző kft. ellen folyó

büntető-és felszámolási eljárás miatt, ezért az apja és a felesége nevével fémjelzett Aeroproject kft.-n keresztül született meg a megállapodás. Valamilyen módon ebbe még belefolyt B.P. egykori Air Race

managere K. Sándor is aki régebben Pylon-hit nicknéven posztolt ezen a fórumon. Az új cég új termékkel jelentkezett: A Corvus Racer és a Corvus Phantom összegyúrásával kialakított  Corvus Fusion, melynek

a gyártását Ballószögön kezdték el, legyártottak pár prototípust és a gyártószerszámokat, majd a nagyobb piac és profit reményében Kína felé fordultak  és létrehoztak egy Corvus China nevű vegyesvállalatot

( http://www.corvus-china.com/list-36-1.html) azzal a céllal, hogy a kompozit részegységek gyártását Kínában végzik, az egyéb (fémipari) alkatrészek gyártása és az összeszerelés Magyarországon történik.

A kompozit gyártósablonok és egy csapat Bács-kiskun megyei magyar, többek között V. András teljes családja huzamosabb időre Kínába települt és ott kezdték el a szériagyártást. Közben a kezdetben jó

viszony megromlott a Kínába települtek és az itthon maradottak között, nem tudtak megegyezni a bartell-üzlet részleteiben a kínai partnerekkel, emiatt az ittenieknek komoly nehézségeik támadtak anyagi

téren is melyből egy Magnus Group nevű formáció segítségével sikerült kivergődni, ezért lett a Corvus Hungary Kft.-ből Magnus zrt. Ezért fordulhatott elő az, hogy pár évvel ezelőtt a szemfülesebb ínyencek

a Friedrichshafen AERO Messe nevű kisgépes repülőkiállításon észrevehették, hogy a Magyar Standon kiállított "Magnus Fusion" nevű UL-re kísértetiesen hasonlító "Corvus Racer 312" néven Kínai gyártmány is

megfigyelhető volt. Közben a magyarok mandátuma is lejárt Kínában ezért visszajöttek Magyarországra, de tudomásom szerint a megromlott viszonyra való tekintettel továbbra sincs kapcsolatuk a Magnus-sal.

A Magnus a legutóbbi időkig nagyrészt Szerbiában gyártatta a kompozit fődarabokat és a honlapjuk tanulsága szerint ott is vezetőváltás történt az idén, az egykori alapító atya: K. Imre már nem szerepel

közöttük. Az egyetlen közös pont a Corvus Aircraft és a Magnus között az, hogy a Bugacpusztaházai tragédia kapcsán indított büntetőeljárásban érintett három egykori "Corvus"-os manager egymás mellett

ül a vádlottak padján, ezek közül az egyik V. András egykori ügyvezető most jelenleg is Ballószögön a Corvus egykori telephelyén "szélhámozik" valamit, a másik két ember pedig S. Sándor és P. János 

egykori Corvus főmérnök és minőségügyi vezető jelenleg is a Magnust erősítik.

Előzmény: XANTIi (1162)