oldmumus_v.2 Creative Commons License 2017.08.23 0 0 135

Egy nemrég lezárult vizsgálat amely nem csak ETCS-es kapcsolatos szolgálatképtelenségeket miatt indult érdekes tényekre világított rá  a Vectronokkal kapcsolatban. A jelentés szerint az informatikai hátterű problémák szakember és szaktudás hiányosságaira vezethetők vissza.


Az erős konkurenciaharc, fejlesztések, tesztelések, hibajavítások és szoros határidők olyan helyzetbe hozzák a cégeket, hogy gyorsan elérhető és olcsó munkaerőt foglalkoztassanak. Sajnos ezzel minőségi és biztonsági tényezőket is felrúgtak. Ez a valóságban úgy volt, hogy gyakorlatát töltő vagy diplomamunkájára készülő végezte a hibakeresést, egy friss diplomás pedig a javítást. Ezért nem csoda, hogy ilyen problémák jöttek elő bizonyos szoftver verzióig. Ezek egyik része Display, ETCS, a másik része vezérlési-irányítási problémák voltak.

 

Ezek után azon el lehet gondolkodni, hogy tapasztalat nélküli vagy pálya elején járó olcsó munkaerővel elért anyagi magtakarítással, határidők betartásával elkészült "produktumban" megbízzon-e bárki? A modern technika biztosan minden esetben legjobban és legmegbízhatóbbat adja?

 

Nemrég téma lett a vezető nélküli vasút. Ha olyan elvárható a jelenlegi emberi munkaerőt segítő funkciók sem tudnak biztonsággal és megbízhatóan működni, akkor hogyan akarják az emberi tényezőt 100% gépesítve kiváltani?