Izak2 Creative Commons License 2017.08.11 0 0 1403

http://budapest.hu/Documents/V%C3%A1ros%C3%A9p%C3%ADt%C3%A9si%20F%C5%91oszt%C3%A1ly/_Bal%C3%A1zs%20M%C3%B3r%20Terv.pdf

 

41. oldal:

A közúthálózat hiányzó elemeinek kiépítése Budapest sugaras-gyűrűs közúti főhálózata csak a belső városré- szekben teljes. A város folyamatos terjeszkedését egyre kevésbé követte a főúthálózat kiépítése, leginkább a harántirányú közúti kapcsolatok hiányoznak, a meglévő hálózati elemek pedig gyakran hiányosak vagy töredékesek. Ezért nem áll rendelkezésre folytonos, kapacitív transzverzális közúti kapcsolat. A harántirányú kapcsolatok pótlásával elkerülhetők a zsúfolt kerületközpontok, amelyek így mentesülnek a gépkocsiforgalomtól, mindezt a közösségi közlekedési lehetőségek integrált fejlesztésével együtt kell megvalósítani. Ugyanakkor a korábbi – a kapacitások nagy volumenű bővítésére, a minél nagyobb forgalom lebonyolítására fókuszáló – tervek nem valósíthatóak meg, a budapesti közlekedésfejlesztés koncepciójába illeszkedő, felülvizsgált fejlesztések megfogalmazására van szükség. Feltűnő hiányosság a Körvasút menti körút, a délkelet-pesti kerületeket összekötő út, a csepeli gerincút vagy a Nagy Lajos király útja.

51. oldal: 

A fejlesztések célja az úthálózat ésszerű és területileg egyenletesebb terhelése, a lakó-kiszolgáló úthálózat indokolatlan terhelésének kiváltása, az átmeneti zóna fejlesztési lehetőségeinek megteremtése, illetve a zsúfolt, városrészközpontokon átvezető főutak tehermentesítése. Ilyen az M0 autópálya északnyugati szektora, a 10. számú főút budapesti szakasza, a Körvasút menti körút, a délkelet-pesti kerületeket összekötő út, a Csepeli gerincút, a 31. számú főút fővárosi szakasza, a Ferihegyi repülőtérre vezető út és a Nagy Lajos király útja.