Vissza-visszaolvasok és találtam ezt az érdekes felvetést Nagybivalytól, miszerint bizonyos közönként ki kellene vágni a mikrobordás gumiból egy-egy, vagy akár több bordát is, megbontani az általános áramlást.
Az ötlet nem rossz. A vízsebességet minden esetben be kell állítani, főleg, mivel szabadvíznél, mindig más feltételek mellett használnánk. Bizonyosan lehet találni egy tól-ig beállítási módot neki.
A megfogott meddő is több lesz valószínűleg.
Ha a víz sebessége alacsony Reynold számú tartományban van, akkor azon helyek, ahol forgás tud kialkulni képeznek alacsony nyomású részeket.
Alapvetően nagy sebességű víznél és ilyen bordás felületen az van, hogy a bordák közelében sokkalta lassabban áramlik a víz, ami ugye ahhoz szükséges, hogy a fajsúlyosabb anyagok le tudjanak ülepedni.
Mindig van egy sebességtartomány, ami túl lassú és nagyon sok meddő is megül, de van a túl gyors is, amikor meg már annyira mocorog az aranyszemcse is, hogy elkezd lefelé vándorolni a padon.
Itt fontos még a feldolgozásra kerülő egységnyi idő alatt felvitt száraz anyagmennyiség is. Tehát nem annyira egyszerű megtalálni a jó beállítást.
Ott a hsz közelében voltak amerikai dredge-es gumiprofilok, melyeken látszik, hogy periodikusan ismétlődő magasabb és aztán több kisebb alacsonyabb profilból épül fel egy ilyen mosógumi borítás.
Nem véletlenül. A magasabb gát után visszaforgások vannak, azaz az anyag nem előrefelé mozog, hanem hátrafelé. Alábukik a víz és visszaforog.
Hasonló jelenség ez, mint a vízpartoknál a visszaforgó. Ugyanez a visszaforgó készíti a fövenyekből is a legdúsabbakat, hiszen áradáskor ezek a visszaforgók méginkább "dolgoznak".
Egy szó, mint száz, most azon gondolkodtam, hogy inkább a normális mikrobordás tetejére, akár lefogatásként,egy pár, magasabb gátat érdemes lehet feltenni. Azaz a gumi leszorítására használandó négyszögletes elem egy magasításként, gátként is funkcionálna. Nem tudom bárki végzett-e újító szándékú kísérletet bármiféle irányban, de jó lenne, ha újra aktivizálódna a fórum ilyen irányban is. Szerintem.