"indig lesz beruházás, de a fejlesztési, beruházási költségek nem arányosan nőnek a szériaszámmal."
Azok nem, nonek viszont az egyeb koltsegek, garancialis kiadasok, szervizhalozat fenntartasa, szervezeti koltsegek, esatobbi esatobbi.
" Az autógyártás tőkeigényes folyamat, felfuttatása, két évenként termelés duplázása sok pénzbe kerül."
A Tesla nem a beruhazasok miatt veszteseges, ezt mar kitargyaltuk a legutobbi eves penzugyi jelentes utan.
"Hibás az a vélekedés, hogy egy darabonként nyereséget termelő, ám összességében még veszteséges gyártású termék a szériaszám növekedésével még több veszteséget termelne."
Az a velekedes a hibas, hogy a darabszam novekedese automatikusan a nyereseges tartomanyba tolja majd a ceget. Ez csak akkor tortenik meg ha a koltsegek kisebb mertekben emelkednek mint a kiadasok, es az egyes darabokon jelentkezo haszonkulcs elegendo merteku.
Azt mar most latjuk hogy a Model S es a Model X egyszeruen tul kicsi haszonkulccsal mukodik, azzal nem lehet finanszirozni egy ceget.
Tehat a Model 3nak kell megmenteni a ceget. A gond az hogy az eladasi ara max a fele az elso kettonek, es ha ott sem tudtak megfeleloen nyeresegesek lenni, akkor sanszos hogy itt sem sikerul.
Ehhez jon a koltsegek elkerulhetetlen novekedese, a vegkimenetel megjosolhato.
De mondom, ezt Musk is latja,azert dobta be az uj modelt meg a gyarakat, sot szerintem ezert lengettek be a kamionosdit is.
A Tesla tortenelme masrol sem szol, mint arrol hogy mindig varjuk a nyereseget, de aztan az sohasem jon, mert
- meg kell csinalni a MOdel S-t, de ha az majd felfut akkor jon a nyereseg
- megse, meg kell varni a Model X-et, majd ha az felfut akkor jon a nyereseg
- ah, megse, meg kell varni a Model 3-at, majd ha az felfut...
Es prognosztizalhato, hogy hol fogunk jovore allni: Nincs nyereseg, de majd megvarjuk a Model Y-t, es majd az....