Lbx Creative Commons License 2017.07.18 -1 0 53568

Azon körülményekre, amelyek mellett mi használjuk a motorjainkat, a gyártó a 20W-50 olajat (is) írja elő, tehát annak viszkozitási értékei és a gépkönyvben megadott specifikációjának (teljesítményszintjének) megfelelő tulajdonságai biztosítják a motor megbízható üzemelését. Az olaj gyártója pedig biztosítja, hogy az olaj viszkozitása, és egyéb paraméterei megfelelnek a 20W-50-es osztályoknak, és a teljesítményszint alapján előírt követelményeknek (utóbbi akkor igaz, ha az előírt teljesítményszintű olajról beszélünk - érts API, vagy ACEA szabvány).

Fenti szűkszavúság értelmében a 20W-50 tökéletesen megfelel ahhoz, hogy a motorod igényeit teljesítse, és az probléma nélkül üzemeljen sok-sok kilométeren át.

Mindezek mellett magad is azt írod, nem vettél észre problémát a 20W-50es olaj használata mellett, így szerintem nyugodtan maradhatsz ennél a változatnál.

Tehetsz bele 15W-50-et is, amennyire én tudom, az is megfelel az előírtaknak, de szerintem nem leszel vele előbbre, és valószínűleg drágább is egy 15W-50-es olaj - nem mintha ez a pénzbeli különbség annyira jelentős lenne, főként, ha alacsony az olajfogyasztás egy ciklus alatt. Az alacsonyabb hideg oldali viszkozitással akkor érdemes kalkulálni, ha sokszor indulsz hidegebb környezeti hőmérséklet mellett, pl. magashegyi, vagy sivatagi környezetben, ahol a kora reggeli hőmérséklet egész alacsony is lehet (pl. jóval 10 fok alatt). De elméletileg a 20W-xx olaj itt is megfelelő (egészen -10 fok környezeti hőmérsékletig) - de tény, hogy egy 15W-xx olaj ilyenkor hamarabb ér el a kenési helyekre, viszont ezt lehet fokozni még tovább; 10W-xx

Hozzáteszem, nem vagyok szakértő, csak a saját kis (szakbarbár?) véleményemet firkantottam le!