RMCF Creative Commons License 2017.07.14 0 0 65659

Sziasztok!

Tavaly augusztus óta vagyok tulajdonosa egy Citroen Xsara II  2001 1.6 16V 109 LE kocsinak. Magánszemélytől vettem,garázsból, 102.000 km -rel,szép állapotban. 12 éven át ő volt a tulaja az autónak. 

Érdekelne,hogy nektek mik a tapasztalataitok,mert egyszerűen már kivagyok attól hogy a nem egész EGY év alatt,több mint 400 ezer Ft-ot kellett kiadnom a kocsi miatt!!! Tényleg ilyenek a franciák?? Én nem akartam elhinni,hisz rengetegen járnak ilyen,vagy más francia autóval. Leírom hogy milyen költségek keletkeztek. Légyszi írjatok,hogy tényleg ilyen sok a hiba az ilyen kocsikkal,vagy csak egyszerűen szerencsétlen vagyok?

Augusztus:Teljes vezérlés csere,vízpumpával (minden gyári volt benne) 71 000 Ft

 

szeptember: Kiderült hogy csal a műszerfalon az üzemanyagszint jelző. Autópályán kifogyott a benzin mint utóbb kiderült,pedig az óra szerint bőven negyedig volt ! Autómentő haza, 35 000Ft.

 

szeptember: 4 db,még jó minőségű használt téli gumi vásárlása, 32 000 Ft

 

December:  Bal első ablakemelő tönkre ment,csere: 39 000 Ft

 

Április:   olajcsere,gyertyák cseréje: 15 000 Ft

 

Május:    Jobb oldalról jövő daráló,néha kopogó hang,de csak terhelés alatt,kanyarban és gázadáskor. Mivel csapágy csere már volt ott,gondoltam féltengely. Szerelő szerint is. Kicserélte a féltengelyt, 56 000 -ért,és a hiba nem szűnt meg!! Akkor csapágy. Mondta. Csapágy csere is ismét, 20 ezerért,probléma megoldódott. összesen: 76 000 Ft

 

Június:   Futóműbeállítás, koptatta a gumit az elején,és rázott is a sima úton: 8400 Ft

 

Július:    Ismét lerobbanás az autópályán,autómentővel haza,majd másnap a szervizbe szállítás. Megállt egyszerűen és nem indult. Eco üzemmód bekapcsolt. Hiba oka: Tönkrement üzemanyagszivattyú. De ha már ott volt,feltöltettem a klímát is,mert nem volt benne gáz... de az nem volt elég,javítani is kellett, valami dióda volt,nem tudom pontosan.. mindegy. Jó lett. mindennel együtt: autómentés összesen 43 000 + 54 000 (javítás+új ü.a. szivattyú,klíma) összesen: 97 000 Ft 

 

Korábban még kaptam kavicsot a szélvédőre,elrepedt természetesen. Fény és eső érzékelős. Csere ára: 28 000 Ft

 

Így összesen eddig 401 400 Ft !!!  11 hónap alatt..... 

 

Valószínűleg érik az egyik típushiba is,a hátsó híd felújítás. Kezdi koptatni a gumit a bal oldalon belső oldalon hátul.

Ez úgy tudom kb. 65 - 70 000 lesz majd..  És a benzinszint jelző azóta sem jó!

 

Most ott tartok hogy elég volt,anyagilag padlóra tesz a kocsi. Soha egy kocsimmal sem robbantam le. Ezzel pedig kétszer is már. Ezt nem lehet győzni anyagilag,havi majd' 40 ezer,csakhogy működjön,de még akkor is cserben hagy. Most van benne 125 ezer km. Amikor megy nagyon jól megy, kényelmes,csendes,a motorja egy csepp olajat nem fogyaszt. Minden igényemnek megfelel,de nem tudok megbízni benne úgy érzem. Még egy lerobbanás és ismét százezer kb... és bármikor bármiért képes lerobbanni. 

Ennyit inkább fizetek egy új kocsira,ha már mindenképp ki kell adnom....

 

Szóval szerintetek ennyire peches vagyok,vagy a tapasztalataitok alapján ez egy nagyon elhanyagolt autó,hiába szép kívül-belül,és kevés benne a km,akkor is váljak meg tőle? Úgy érzem soha nem lesz vége a javításoknak... :(

 

Köszönöm a válaszokat!