multigáz Creative Commons License 2017.06.18 0 0 47281

2005-ös Multipla vásárláshoz:

 

A Totalcar írást felejtsd el. Fontos, hogy mikor került be az autó, honosított műszaki vizsgája van-e csak, melynek lejáratakor a palackok itthoni újraminősítését meg kell csináltatni, ami 80-90 ezer Ft körül lesz. Azaz van-e magyar tanúsítvány, amelyből abból az is kiderül, meddig érvényesek a palackok (élettartamuk).  2005-ös évjáratnál ez 2024 vagy 25 kell legyen. Ha már korábban itthon forgalomba helyezték, akkor csak arra kell ügyelni, hogy a magyar Tanúsítványt is megkapd, és minden sorát gondosan elolvasd. Ha megvan, a következő vizsgánál csak nyomáspróba kell, ami sokkal egyszerűbb, 1 óra kb. az arra feljogosított szerelőnél. 7-8  év után az összes palackot le kell cserélni. Ha 4 db van benne, az jó, mert plusz 1-et jelent.

 

Innen minden azonos egy normál autóvásárlással. A gázrendszert úgysem tudod ellenőrizni másképp, minthogy "beleszagolsz", érzel-e valamit (nekem 5 év alatt soha nem volt szivárgás, ezeknél nem mondja meg senki, hogy gázos autó), valamint gáz állásban kipróbálod, indul-e, megy-e ugyanúgy, mint benzin üzemmódban. Nem szabad különbséget érzékelj. A vezérműszíjat cserélni kell, hacsak nincs kellő biztosíték arra, hogy mikor, hány km-nél történt. Tükrök gombjait nyomkodd végig, tolató radart próbáld ki stb..., ez normál rutin.

A CNG miatti megtakarítás relatív, mert a benzinhez viszonyítja mindenki, nekem 5-6 liter/100 km-nek megfelelő a fogyasztás, de nem nagyvárosi. Ahogy a fórumon nézem, ez egy dízeles fogyasztásnak felel meg, tehát döntés kérdése mit veszel. Viszont a meghibásodás alacsonyabb, a javítási költség szintén - úgy gondolom legalábbis, plusz szmog esetén ez nem lesz soha Bp-ről kitiltva. Az is biztos, hogy a dízelesek sokkal jobban mennek. A legfontosabb, milyen távolságban vagy a gázkutaktól?   

Előzmény: szabocsili (47277)