Törölt nick Creative Commons License 2017.05.31 0 0 topiknyitó

Sziasztok! Mivel nem találtam erre külön topikot (ha van, akkor tárgytalan ez), ezért gondoltam nyitok egyet, melyben arról lehetne eszmét cserélni, hogy kinek milyen elfogadható, vállalható, nem biliszerű ötletei vannak arra, hogy egy kicsit jobbá tegyük a MÁV hálózatát, szolgáltatásait. Őszintén szólva itt inkább olyasmikre gondolok, hogy hol lehetne a menetrendeket bővíteni (jobb Pest-nagyváros kapcsolat, megyeszékhelyek közötti kapcsolat, hiányzó delták, ésszerű új építések stb).

Ízelítőnek be is dobnék pár javaslatot:

 

1. A Baja-Kecskemét Interrégió meghosszabbítása Szolnokra. Jelenleg nincs tisztességes, átszállásmentes kapcsolat Kecskemét/Nagykőrös és Szolnok/Abony között. Mind nagyváros, kettő megyeszékhely, a buszok se állnak a helyzet magaslatán, a vasúti infrastruktúra kitűnő, Cegléd elkerülhető. Jelenleg ez tűnik a legésszerűbbnek szerintem, nem kell stokkal járatni így mondjuk a Szeged-Bp vonalról.

 

2. Jászberény-Budapest... sok helyről, pl. Salgótarján, Balassagyarmat a busz ma versenyképesebb, mint a vonat (persze ez csak akarat kérdése, hogy másképp legyen), Jászberény nem ilyen. A vasút ma még Hatvani beállással is versenyképes tud lenni, emellett Jászfényszaru irányába bentről is lennének utasok. A Gödöllőig járó betétvonatokat simán meg lehetne hosszabbítani, a megállási rend csak Keleti-Pécel-Isaszeg-Gödöllő-Jászfényszaru-Jászberény lenne, Hatvan elkerülésével. A mai fontos megállók megmaradnának, de kapna közvetlen vonatot Jászberény és térsége.

 

3. Az Esztergomi vonat villamosítása után azt kellene megoldani, hogy pár dízelt áthelyeznek a Szombathelyi IC vonalára, úgy, hogy Celldömölkön/Pápán és ne Répcelakon/Csornán keresztül menjenek. Csornának így is van kétórás közvetlen IC kapcsolata, Celldömölk és Pápa térsége viszont rengeteget fejlődne.

 

4. Legalább napi 4 közvetlen vonatpár Szekszárdon át Bajára. Ezen nincs mit magyarázni, nagyjából 80.000-es lakosságról beszélünk, ráadásul Bajáról a vasút gyorsabb, mint a busz, Szekszárdról nagyjából ugyanannyi, a kettő kitűnően ki tudná egészíteni egymást.

 

Szóval hajrá vasútfejlesztés. :)