Én még mikor TANULTAM ezt a szakmát a nálam jóval okosabbak azt mondták hogy egy önhordó kocsiszekrény minden eleme tartóelem. Még a ragasztott szélvédő is... De lelked rajta hogy miként javítod az autót amibe Te ülsz. ;)
Amit leírtál igaz! Eljutottunk oda (szakemberek) hogy válogathatunk a munkákban. Miért? Mert kevesen vagyunk és irreálisan sok az itthon futó hulladék autó. Ez sajnos a gazdaságunk eredménye, nincs pénzük az embereknek újabb és jobb kocsikat venni. Mindenki szeretné a kocsiját megjavíttatni de pénze nemigen van rá. Annó mikor minden utcában volt egy szaki aki lakatolt, szerelt vagy éppen fényezett volt hogy egy szatyor sörért lecserélte a trabin a küszöböt egy szombaton. Jó volt, szép emlék de ennek a világnak régen vége.
Most elég egy irigy szomszéd és máris feljelentettek és a NAV kiszámolja hogy kb 5milliót kerestél feketén=bezártak a kis fusiműhelyek és maradtak a 90%-ig hivatalos javítók akik adóznak, alkalmazottakat fizetnek stb.
Most nem konkrétan a hozzászólásodhoz de tegyünk egy dolgot tisztába!
Mindenki lovagolja a "persze mert csak a biztosítós melókat csinálják!".
Igazuk is van, én kimondom hogy a legjobb a biztosítós meló! Nem köntörfalazok, azok fizetnek a legjobban.
De mi is kell hogy dolgozhass ill számlázhass nekik?:
1, Szakirányú végzettség
2, Hivatalosan működő cég
3, Különféle számlázó és árkalkuláló programok (éves szinten több százezer is lehet)
4, Egy jól felszerelt javítóműhely minden olyan eszközzel ami előírás (pad, több funkciós hegesztőgépek, spotterek stb.)
Ez csak a jéghegy csúcsa, ehez még bőven hozzájönnek a kiegészítő dolgok mint pl a könyvelés Stb.
Egy biztosítós munkánàl a játékszabályokat a biztosító szabja, ha valami pl leadás azt elöttük meg is kell semmisíteni. Ha egy horpadt lökhárító még javítható lenne de kiírják cserére és kérik a megsemmisítését akkor nincs mese meg kell semmisíteni. Felszerelek egy újat de hiába mondom be hogy én lecseréltem, ők kérni fognak alkatrészbeszerzési számlát=magyarul igazolnom kell hogy vettem újat!
Ők mondják hogy mennyi a rezsióradíj amit még elfogadnak, hiába akarok én 20000-et keresni óránként ha lehúzzák.
Ha elhozod az autódat hogy összetört, én intézem a kárfelvételt, beleteszem a pénzemet az alkatrészbe és saját költségen le is fényeztetem és Te kapsz egy kitakarított autót, de ezzel még nekem nem utalják a pénzt. :)
kiállítjuk a végszámlát amihez csatoljuk a háttérszámlát stb. Kb egy hónap normál esetben ha utaljàk nekem a pénzt de van olyan is hogy valamin megakad a dolog és október óta várok a pénzemre. Ilyenkor senki sem irigyli hogy a biztosítónak dolgozok, talán a nő akié a kocsi már százszor összetörte de nekem azóta sincs kifizetve holott én már az adót is befizettem a kiállított számla után.
És hogy miért jobb mégis az ilyen meló?
Mert sokkal ésszerübb keretek közt folyik mint egy utcáról beesett rozsdás autó amire egyből kell mondani egy összeget a kedves ügyfélnek ami lehetetlen. Nem látunk a rétegek közé, nincs röntgenszemünk sem. Egy biztosítós munkánál van egy max javításihatár ami után totálkáros lesz a kocsi. Egy rozsdás autó megeszi az életedet mire jó lesz. Nekem is van két nagyonöreg autóm ami még csak nem is értékes de őket magamnak örömmel javítok de utcára nem menne hogy az előbb felsorolt dolgokat finanszírozni tudjam.
A biztosító átlag 8500Ft/óra síjat fogad el, egy utcára csinált autót nem tudok 2000-el elszámolni mert akkor öngyilkos lesz a tulaj én meg egy lehúzós köcsög. :)
szerintem vonatkoztass el attól hogy téged már itt-ott becsaptak. Egyszer nekem is félrefúrta egy fogorvos a fogamat, baromira fájt de attól még nem mindem fogorvos rohadék. ;)